התנועה לאיכות השלטון פנתה לנשיא המדינה בבקשה להימנע ממתן חנינה לשר לשעבר שלמה בניזרי

התנועה לאיכות השלטון פנתה לנשיא המדינה בבקשה להימנע ממתן חנינה לשר לשעבר שלמה בניזרי
מהלך אשר, בנסיבות הרגישות והמיוחדות שלו, פוגע בשלטון החוק, במעמדו של בית המשפט העליון, בעקרון השוויון ובמוסד החנינה עצמו.
מכתבה של התנועה לנשיא המדינה בעקבות הפרסומים אודות בקשת החנינה שהגיש השר לשעבר שלמה בניזרי, כשנה לאחר כניסתו לכלא.
כזכור, השר בניזרי הורשע לפני כשנתיים (יולי 2008) בקבלת שוחד, בהפרת אמונים, בקשירת קשר לביצוע פשע ובשיבוש הליכי משפט. במסגרת הערעורים שהוגשו בנושא, החמיר בית המשפט העליון ביוני 2009 בעונשו של השר בניזרי וגזר עליו 4 שנות מאסר
לפי הפרסומים, עולה לכאורה כי עמדת הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים הינה כי אין לקבל את בקשת החנינה של השר לשעבר בניזרי. עוד צוין בפרסומים כי לכאורה שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, נמנע מחתימה על המלצת המחלקה לחנינות, כנהוג ומקובל, וזו הועברה לכבודך (או תועבר בימים הקרובים) ללא חתימת השר.
בעקבות זאת פנתה אמש התנועה לאיכות השלטון לשר המשפטים בבקשה לצרף את חתימתו להמלצת המחלקה לחנינות במשרד המשפטים, או לפרסם עמדתו בנושא, אם וככל שהיא שונה מזו של הגורמים המקצועיים . עד לכתיבת שורות אלה טרם התקבלה כל תשובה מהשר. למען הגילוי הנאות מציינת התנועה כי אם וככל שלא תתקבל תשובת השר בהקדם, בכוונת התנועה לקדם את הנושא באפיקים אחרים, לרבות פנייה לערכאות, אם וככל שיהיה צורך.
לאור זאת פונה התנועה לנשיא המדינה בבקשה להימנע ממתן יד למהלך אשר, בנסיבות הרגישות והמיוחדות שלו, פוגע בשלטון החוק, במעמדו של בית המשפט העליון, בעקרון השוויון ובמוסד החנינה עצמו.

התנועה למען איכות השלטון בטוחה וסמוכה כי נשיא המדינה לא ייעתר לבקשת החנינה, הגוררת פגיעה קשה בשלטון החוק וביסודות הדמוקרטיים של המדינה, ולא ייתן ידו לשימוש בסמכויות נשיא המדינה באופן הפוגע בשלטון החוק ובעקרונות יסוד של המדינה.