התנועה לאיכות השלטון : יש לאסור כל קשר ומגע של נבחרי ציבור עם מרטין שלאף

התנועה לאיכות השלטון : יש לאסור כל קשר ומגע של נבחרי ציבור עם מרטין שלאף
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה מציינת התנועה כי לא נכון שנבחרי ציבור ינהלו קשרים כאלה ואחרים עם אדם הנחשד במעורבות בפרשות שחיתות על כן סבורה התנועה כי על היועמ"ש לפנות אל נבחרי הציבור ולשטוח בפניהם את עקרי החשדות שברשות גורמי אכיפת החוק בעניינו של מר שלאף וינחה אותם בדבר משמעות מידע זה והמגבלות המתחייבות ממנו על קשרי נבחרי הציבור עם מר שלאף.
מכתבה של התנועה של בעקבות התחקיר מקיף שנערך על ידי "הארץ" במוסף ראש השנה המצייר תמונה מדאיגה של קשרי הון ושלטון חמורים בהם לכאורה נרקמו יחסים הדוקים בין מר מרטין שלאף לבין גורמים פוליטיים מרכזיים ביניהם משפחת שרון, השר ליברמן, מר אריה דרעי, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק ועוד. על פי הפרסומים מערכת קשרים זו התבטאה בחלקה בהעברות כספים מאסיביות לטובת גורמי השלטון, בין השאר לצורך קידום אינטרסים פוליטיים או כלכליים של גורמים אלו.
ככל שכך הם פני הדברים, מצב זה מעלה חשש כבד לניגודי עניינים והמשך הידוק קשרי ההון והשלטון במדינת ישראל, עד כדי נקודת "אל חזור" של אובדן אמון הציבור בנציגיו ופגיעה קשה במשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל.
חשש זה מתגבש נוכח העובדה שמר מרטין שלאף, נדרש לחקירה בפרשות שחיתות מן הידועות והקשות שנחשפו בשנים האחרונות בישראל.
רק לאחרונה פורסם כי נמנעה כניסתו של מר שלאף ללוויית אביו מסיבות אלו בדיוק. המשטרה והפרקליטות החליטו שלא לאפשר לו לבקר בישראל מבלי לחקור אותו על חלקו בכמה פרשות, ששמו נקשר בהן, ומטעם זה בחר מר שלאף שלא להגיע ארצה ללוויית אביו.
מצב דברים זה, בו מדינת ישראל דורשת את התייצבותם של בעלי הון לצורכי מיצוי הדין בעניינם ובעניינים אחרים ובה בעת נעזרת בהם לצרכיה הדיפלומטיים, (עיין ערך פרשת המשט הלובי לחופי עזה וכן שחרור הצלם הישראלי שהיה עצור בלוב( וכן לצרכיה הכלכליים או הפוליטיים של נבחריה, מעלה חשש כבד ל"חובות" אנשי הציבור לבעלי ההון שעלולים להתעורר ביום מן הימים.

לאור החשדות המפורטים בתחקיר "הארץ", התנועה מבקשת שוב, כי היועץ המשפטי לממשלה יסדיר את סוגית השימוש בבעלי ההון וקשריהם בשליחות מדינית ישראל, ובפרט של בעלי ההון אשר נחקרים בחשד למעורבות בפרשות שחיתות שלטונית; הן על ידי הנחייתו והן על ידי קביעת "חובות התייעצות" אשר יגדירו באופן מפורש את אופן הפנייה ויעזרו לייצור מנגנון יעיל ושקוף לביקורת ציבורית.

התנועה סבורה כי לא נכון שנבחרי ציבור ינהלו קשרים כאלה ואחרים עם אדם הנחשד במעורבות בפרשות שחיתות על כן סבורה התנועה כי על היועמ"ש לפנות אל נבחרי הציבור ולשטוח בפניהם את עקרי החשדות שברשות גורמי אכיפת החוק בעניינו של מר שלאף וינחה אותם בדבר משמעות מידע זה והמגבלות המתחייבות ממנו על קשרי נבחרי הציבור עם מר שלאף.