התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה אשר תבדוק את נכונות הטענות אשר בפרסומים בדבר מעורבות של גורמים עבריינים בתגליות הגז האחרונות.

התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה אשר תבדוק את נכונות הטענות אשר בפרסומים בדבר מעורבות של גורמים עבריינים בתגליות הגז האחרונות.

מכתבה של התנועה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות הפרסומים וככל שאלו נכונים כי על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי לכאורה קיימת מעורבות מאסיבית של גורמים עבריינים בעסקיה של חברת רציו חיפושי נפט בע"מ .רציו, חברה פרטית, מחזיקה על פי הפרסומים בחברה ציבורית המחזיקה נתחים בתגלית "לוויתן", התגלית הגדולה והמשמעותית ביותר שנתגלתה עד כה אל מול חופי ישראל. בנוסף ובהתאם לפרסומים, לפני מספר שנים, בין השותפים ברציו התגלע סכסוך עסקי, סכסוך אשר בסופו של יום התגלגל לבוררות בו מעורבים לכאורה מספר גורמים עבריינים מן "הבכירים בישראל" – כדוגמת מאיר אברג'יל, שלום דומרני ואהרון אביטן. כידוע, תגלית מאגרי הגז האחרונה אל מול חופי ישראל ("לוויתן") הינה תגלית אסטרטגית ובעלת משמעויות מרחיקות לכת על משק האנרגיה והכלכלה של ישראל, ובשל שוויה הכלכלי האדיר כבר זמן מה מרכזת סביבה מחלוקות ודיונים ציבוריים רבים. אין חולק, כי הפרטים אשר נחשפו בפרסומים, בדבר קשרים לכאורה בין חברה ציבורית המעורבת באופן ישיר בתגליות הגז האחרונות לבין גורמים עברייניים, הינה מסוכנות ביותר ומטילה חשש ציבורי כבד ביותר. זאת, היות ומאגרי הגז אשר נתגלו עשויים לשנות את משק האנרגיה של ישראל לדורות הבאים – וחובה שהשימוש בהם ינוהל וינווט באופן ראוי, שקוף וממלכתי. בשל כל האמור לעיל, התנועה קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה אשר תבדוק את נכונות הטענות אשר בפרסומים בדבר מעורבות של גורמים עבריינים בתגליות הגז האחרונות. התנועה סבורה, כי חקירה מעמיקה ומקיפה, שתגיע למסקנות בטרם יהיו התפתחויות נוספות, תהיה בה כדי להבטיח הגנה על האינטרס הציבורי.