התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה לשקול שנית את ההחלטה לסגור את תיק החקירה בעניין החשד להעסקת עובדת זרה שלא כחוק בביתו של שר הביטחון

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה לשקול שנית את ההחלטה לסגור את תיק החקירה בעניין החשד להעסקת עובדת זרה שלא כחוק בביתו של שר הביטחון
התנועה מבקשת לברר את הסיבות לאי מיצוי הליכי החקירה בפרשה בטרם תעתור לבג"ץ
במכתבה מציינת התנועה כי מפרסום בכלי התקשורת עולה, כי היועץ המשפטי לממשלה, החליט לסגור את תיק החקירה בעניין החשד להעסקת עובדת זרה שלא כחוק בביתו של שר הביטחון.
מהפרסומים עולה, לכאורה, כי רעייתו של השר אומנם הודתה בחקירתה באזהרה במשרד המסחר והתעשייה, שהעסיקה בביתה עובדת זרה בעלת חזות פיליפינית, העונה לשם וריג'יניה, אך לא ידעה עליה עוד פרטים.
עוד צוין בפרסומים, כי היועמ"ש החליט שלא לזמן את שר הביטחון עצמו לחקירה, שכן "לא נמצא בסיס ראייתי כלשהו למעורבותו של השר ברק בהעסקת העובדת", כמו גם נמנע מלהורות לשב"כ להוציא תעודת עובד ציבור או למצות את הכלים העומדים לרשותו על מנת לאתר את העובדת או לספק לגביה פרטים נוספים שהיו מאפשרים לזמנה לחקירה, וזאת לכאורה כדי להימנע ממצב של עדות נציגי השב"כ כנגד שר הביטחון אם יתקיים משפט בנושא.
לאור זאת הודאת רעיית השר נותרה כראיה יחידה ולפיכך, הוחלט על סגירת התיק מחוסר ראיות מספיקות.

ככל שכך הם פני הדברים, מביעה התנועה את התנגדותה לסגירת תיק החקירה ובפרט לאי מיצוי מהלכי החקירה האפשריים אשר וודאי היו מאפשרים מציאת ראיות נוספות בפרשה ומקימים תשתית ראיתית מספקת להגשת כתב אישום. ובניהם חקירת מאבטחי השב"כ שבביתו של השר; חקירת שר הביטחון עצמו; מיצוי המהלכים לאיתור העובדת עצמה וכיוצא באלה.
דווקא משום שעצם העסקת העובדת הזרה ללא היתר, אושרה בהודאתה של רעיית שר הביטחון, והואיל ומדובר באישיות ציבורית כה בכירה אשר חזקה עליה כי תוודא שמועסקים בביתה עובדים כחוק, קמה חובה ציבורית, מוסרית ומשפטית, למצות את כל הכלים העומדים לרשות רשויות אכיפת החוק על מנת לבסס את התשתית הראיתית, כפי שהיו נוהגים באחד האדם, ולא לעשות "הנחות" כאלו ואחרות, אשר מונעות את הגשת כתב אישום, בשל חוסר תשתית ראייתית.

לאור כל זאת מבקשת התנועה את התייחסות היועץ המשפטי לממשלה לשאלות:

א. מדוע לא מוצו הליכי החקירה בתיק ובכללם זימון שר הביטחון לחקירה, מציאת העובדת על ידי השב"כ, חקירת מאבטחי השב"כ ו/או עדים אחרים שיכלו לחזק את עדותה של הגב' פריאל בדבר העסקת העובדת הזרה שלא כחוק?

ב. מדוע בנסיבות פרשה זו עדותה של הגב' פריאל, אשר פורסמה ברבים ואושרה על ידי רעיית שר הביטחון עצמה, אינה מקימה תשתית ראיתית מספקת, וכיצד ייתכן שאף אם נדרש, לא נמצא כל דבר מה נוסף?

ג. האם בכוונתו לפתוח מחדש את תיק החקירה ובכלל כך למצות את הליכי החקירה כדי לבסס תשתית ראייתית מספיקה להגשת כתב אישום?

התנועה מבקשת את עמדתו בהקדם האפשרי, על מנת שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים בנושא, ובכלל כך הגשת עתירה ככל שהדבר יידרש.