התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את ההחלטה להקמת ערוץ בינ"ל של רשות השידור ומינוי זליג רבינוביץ לעמוד בראש צוות ההקמה של הערוץ

התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את ההחלטה להקמת ערוץ בינ"ל של רשות השידור ומינוי זליג רבינוביץ לעמוד בראש צוות ההקמה של הערוץ
זאת מאחר וההחלטה נעשתה ללא סמכות, במסלול עוקף רפורמה והתחייבויות הרשות במסגרתה, ובניגוד להוראות הדין וכללי מנהל תקין
מכתבה של התנועה לראש הממשלה, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה וליו"ר ומנכ"ל רשות השידור נשלח בעקבות ממידע אשר הגיע לתנועה, ממנו עולה כי ביום 5.10.10 נערך דיון, של 4 אנשים (יו"ר הרשות, מנהל הטלויזיה בערבית, ראש דסק אנגלית וזליג רבינוביץ) בו הוחלט על הקמת הערוץ הבינלאומי של רשות השידור, וכי בראש צוות הקמת הערוץ יעמוד המפיק זליג רבינוביץ". בסמוך לאחר מכן, שלח מר רבינוביץ ,מכתב למנכ"ל רשות השידור, מר מוטי שקלאר, ובו דרישה להנחיית הנוגעים בדבר ברשות "על הקצאת כוח אדם לצורך הקמת הערוץ החדש", ובשלב ראשוני ביקש "לאשר לי העסקת עובדת אשר תסייע לי בעבודות המשרד השונות".
לטענת התנועה, נוכח מצבה הכלכלי והניהולי הקשה של רשות הציבור, רשות ציבורית הממומנת מכספי ציבור, גובשה הרפורמה ברשות השידור, אשר ביסודה שינוי מבני עמוק ברשות הן במישור תקציבים והן במישור כוח האדם, אשר יישומה הנו קריטי להמשך תפקודה של הרשות. למיטב הבנת התנועה, בכל הסכמי הרפורמה, לא נכללת החלטה הנוגעת להפעלתו של ערוץ בינלאומי, הן במישור העקרוני והן במישור התקציבי של משאבים כספיים וכוח אדם. ועתה במקביל להליכי הרפורמה, וממש ערב סיומה – במחי ישיבה אחת או שתיים של מספר מצומצם של אנשים, באופן בלתי שקוף וכמעט סודי, הוחלט על צעד דרמטי ומרחיק לכת של הקמת ערוץ בינלאומי חדש בעלות של עשרות מיליוני שקלים. זאת, ללא קבלת אישורם של המוסדות המוסמכים ברשות ב"מסלול עוקף רפורמה" המתנגש חזיתית עם עקרונותיה, תכליותיה, מטרתה וההסכמות אשר הושגו עם גורמים שונים, ובכללם עובדי הרשות, במסגרתה; החלטה שכזו, טענה התנועה הנה בבחינת ירייה בגלגלי הרפורמה ועתידה של רשות השידור – ועל כן דינה בטלות.
בנוגע לראש צוות ההקמה של הערוץ מונה, מר זליג רבינוביץ, מציינת התנועה, כי קידומו המהיר מתפקיד עוזר הצלם ברשות השידור, בתקופתו של יוסף בראל, זכה לביקורת קשה מצד מבקר המדינה (בדוח 54ב לשנת 2003) ואשר עמד לגישתו בניגוד לדין וכללי המנהל התקין. יש להזכיר, כי קידומים ומינויים שכאלה הם שהביאו, בין היתר, להדחתו של בראל מתפקידו כמנכ"ל הרשות ודירדורה למצב בו היא נמצאת. מכל מקום, מדובר במפיק, אשר לא ברור מה הכישורים והניסיון העומדים לו כדי לזכות בתפקיד הניהולי הבכיר, זאת בפרט כאשר הבחירה במר רבינוביץ נעשתה, לכאורה, ללא ועדת איתור או הליך מכרזי, ללא קביעת קריטריונים, ללא פתיחת התפקיד למועמדים אחרים באופן שווה ושקוף – וזאת בניגוד להוראות הדין החלות על רשות השידור בעניין מינויים כללי המנהלה התקין ועקרונות הרפורמה.
לסיכום: נוכח הפגמים הקשים המתוארים פונה התנועה בבקשה להורות לאלתר, על ביטול ההחלטה להקמת הערוץ הבינלאומי, כמו גם מינויו של מר רבינוביץ לעומד בראש צוות ההקמה שלו וכל החלטה אחרת שאם וכלל שנעשתה בנוגע לתקציב או הקצאת כוח אדם לערוץ. התנועה מבקשת התייחסות בהקדם, על מנת שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים בנושא.