התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר לביטחון פנים ולמנכ"ל משרדו לשקול בשנית קידומו של ניצב אבי בן חמו לתפקיד ראש הרשות להגנת עדים.

התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר לביטחון פנים ולמנכ"ל משרדו לשקול בשנית קידומו של ניצב אבי בן חמו לתפקיד ראש הרשות להגנת עדים.
לפי הפרסומים, ניצב בן חמו תמך לפני כשנתיים בהחזרתו לשירות של שוטר, מר איליה סטרשנוי, שהואשם בעבירות חמורות, בין היתר עבירות של שוחד.
מכתבה של התנועה לשר לביטחון פנים ולמנכ"ל משרדו בעקבות הפרסומים אודות מועמדותו של ניצב אבי בן חמו לתפקיד ראש הרשות להגנת עדים. לפי הפרסומים, ניצב בן חמו תמך לפני כשנתיים בהחזרתו לשירות של שוטר, מר איליה סטרשנוי, שהואשם בעבירות חמורות, בין היתר עבירות של שוחד.כנגד מר סטרשנוי לא הוגש בסופו של יום כתב אישום בשל היעלמותו של עד המפתח בתיק, אולם הוא פוטר מתפקידו במשטרה.
עוד הופיע בפרסומים כי ניצב בן חמו כתב מכתב המלצה חם, התומך בהחזרתו של מר סטרשנוי, וזאת למרות העבירות החמורות בהן הואשם.עמדת התנועה למען איכות השלטון בישראל הינה כי מקום בו שוטר תומך בהחזרת שוטר אחר שכנגדו נטען כי ביצע עבירות חמורות ביותר, יש מקום לשקול ביתר שאת קידומו לתפקיד בכיר כמו ראש הרשות להגנת עדים. לכאורה, ניצב בן חמו תמך בהחזרתו של מר סטרשנוי, וזאת למרות הרבב שלכאורה דבק במר סטרשנוי והביא לפיטוריו מהמשטרה. ספק אם בנסיבות אלה, ניצב בן חמו הוא האדם הנכון לעמוד בראש הרשות להגנת עדים. פעילות הרשות בנויה על אמון העדים, השוטרים והציבור, ונדמה כי מינויו של ניצב בן חמו, בנסיבות העניין, יגרור פגיעה קשה באמון זה.
לאור כל זאת קוראת התנועה לשר לבטחון פנים ולמנכ"ל משרדו לשקול בשנית קידומו של ניצב בן חמו.