התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל בדרישה לפתיחה בחקירה לניסיון ב"פוטש" בשר הביטחון במדינת ישראל

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל בדרישה לפתיחה בחקירה לניסיון ב"פוטש" בשר הביטחון במדינת ישראל
מכתבה של התנועה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה עניינו פנייה כי משטרת ישראל תפתח באופן מיידי בחקירה על אודות ניסיונות לכאורה של גורמים בסביבתו של הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי לאסוף ולהפיץ מידע אשר יפגע בשר הביטחון, אהוד ברק.
במכתבה מציינת התנועה כי ביום 21.10.2010 פורסם כי המשטרה ממליצה להעמיד לדין את סא"ל (במיל.) בועז הרפז, החשוד בזיוף מסמך שנועד על פי החשד לעורר אנטגוניזם כלפי האלוף יואב גלנט, בשעה שזה היה מועמד להחליף את רא"ל אשכנזי בתפקיד הרמטכ"ל (להלן: 'המסמך').
מפרסומים בתקשורת עולה כי במהלך חקירת המשטרה בפרשת המסמך חשפו חוקרי המשטרה כי "בסביבתו הקרובה של הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, חיפשו חומרים מכפישים על שר הביטחון אהוד ברק, במטרה להפיץ מידע זה וכך לפגוע בשר הביטחון ו"לסייע לרא"ל אשכנזי להאריך את כהונתו ולמנוע את החלפתו".
עוד פורסם כי "במהלך החקירה התברר ששלוש או ארבע חבורות שונות בממסד הביטחוני היו קשורות לפרשת המסמך" וכי "עלתה האפשרות שהייתה יד מכוונת אשר תיאמה בין הקבוצות והפעילה אותן". חוקרי המשטרה, לפי הפרסומים, "נדהמו לגלות שבצמרת צה"ל […] נהוגות […] נורמות ארגוניות ומוסריות חמורות".
התנועה מבקשת לציין כי היא רואה בחומרה יתרה את הניסיון לכאורה מצד סביבתו של רא"ל אשכנזי לפגוע במעמדו ובלגיטימיות של שר הביטחון ברק. התנועה מדגישה כי במשטר דמוקרטי חייבת להיות כפיפות ברורה של הדרג הצבאי לדרג המדיני. ניסיונות לכאורה של הצבא להשפיע על הדרג המדיני עד כדי מאמץ להכפיש את שר בישראל, מעלים במחשבה התנהלות של משטרים חשוכים, וראויים לכל גינוי אפשרי – כמו גם להתייחסות מהירה של זרועות החוק.
לאור האמור התנועה דורשת כי משטרת ישראל תפתח בחקירת החשדות שפורטו לעיל, שעלו לפי הפרסומים במהלך חקירת המשטרה בנושא המסמך, תבדוק את הטענות לפיהן נעשה ניסיון לכאורה מצד סביבתו של הרמטכ"ל אשכנזי לערער את המעמד של שר הביטחון אהוד ברק, ותתייחס לפרשה בכל חומרת הדין.