התנועה לאיכות השלטון לראש עיריית לוד אילן הררי: כפל כהונתו של ציון הדר כמנכ"ל וכגזבר הנו בניגוד להוראות משרד הפנים ועליו להפסק מיידית.

התנועה לאיכות השלטון לראש עיריית לוד אילן הררי: כפל כהונתו של ציון הדר כמנכ"ל וכגזבר הנו בניגוד להוראות משרד הפנים ועליו להפסק מיידית.
אמנם, מינויו של מר הדר למנכ"ל אמור להיות זמני. למרות זאת הוראות משרד הפנים חד משמעיות ואינן מאפשרות מינוי זה
*התיק מנוהל בעזרת סטודנט מהקליניקה לקידום איכות השלטון- המרכז לחינוך קליני באוניברסיטה העברית בירושלים.

מכתבה של התנועה בעקבות החלטת ועדת המכרזים לבחירת עובדים בכירים בעיריית לוד אשר התכנסה ביום 17.10.10 ואישרה את מינויו של מר ציון הדר למנכ"ל העירייה, בנוסף לתפקידו כגזבר העירייה.
זאת, על אף ש"חוזר המנהל הכללי המיוחד – העסקת עובדים סטטוטוריים ברשויות מקומיות" קובע במפורש :
"נדגיש כי היקף ההעסקה של הבכיר הסטטוטורי יהיה במשרה מלא בלבד למעט ברשויות עד 10,000 נפש בהן יועסקו המזכיר והגזבר כ"א ב- 50% משרה, או לחילופין עובד אחד שישמש כמזכירגזבר ב- 100% משרה"
עיריית לוד מונה כ 70,000 איש ועל כן, ע"פ הוראות משרד הפנים, הן תפקיד הגזבר והן תפקיד המנכ"ל דורשים עובד אחד במשרה מלאה.
קביעה זו ראויה במיוחד בעניינה של עיריית לוד ומשרות המנכ"ל והגזבר: מצבה הקשה של עיריית לוד ובעיות היסוד עמן היא מתמודדת, כפי שמתואר, בין היתר, בדו"ח מבקר המדינה דורשים מנכ"ל עירייה המקדיש את מירב זמנו ומלוא מרצו לשיפור מצבה של לוד. בהתאם, אי סדרים משמעותיים בתקציב העירייה ומצבה הכלכלי הקשה של עיריית לוד, כפי שעולים מדו"ח הביקורת על העירייה מטעם רו"ח אבו-חדרה, דורשים גזבר במשרה מלאה שיירתם להבראת תקציב העירייה.
אמנם, מינויו של מר הדר למנכ"ל אמור להיות זמני. אף על פי כן, הוראות משרד הפנים חד משמעיות ואינן מאפשרות מינוי זה. יתרה מכך, השיקולים כבדי המשקל שנסקרו לעיל בעניין מצבה החמור של עיריית לוד חלים ביתר שאת ואינם מאפשרים לאדם לשאת במקביל במשרת המנכ"ל ובמשרת הגזבר, ולו באופן זמני. התנועה מציינת את התופעה הפסולה במחוזותינו בה הסדרים זמניים מתארכים לאיטם והופכים קבועים, ומתריעה מפניה.
מינוי בכירים ברשות המקומית מחייבים את אישור אגף כוח אדם ושכר ברשויות מקומיות של משרד הפנים בשיחה טלפונית שנערכה בתאריך 7.11.10 עם מר ישראל שפיצר, מנהל האגף, נאמר לנציג התנועה שלאחר שנבחנה מחדש החלטת ועדת המכרזים בעניינו של מר הדר, החליט האגף שלא לאשר מינוי זה, וזאת לאור השיקולים שנזכרו לעיל. בעקבות כך, כפי שנאמר ע"י מר שפיצר, שלח האגף מכתב למר הדר בבקשה שיבחר במהרה בין תפקיד הגזבר ובין תפקיד המנכ"ל.
התנועה תומכת בקביעת אגף כוח אדם ושכר ברשויות מקומיות של משרד הפנים וסוברת שהכריע נכונה. ולכן הפניה לראש העיר כי כפל הכהונה ייפסק לאלתר.