התנועה לאיכות השלטון דורשת מעיריית נצרת עילית לצאת מיידית למכרז לאספקת שרותי מחשוב

התנועה לאיכות השלטון דורשת מעיריית נצרת עילית לצאת מיידית למכרז לאספקת שרותי מחשוב
התנועה מציינת כי על פי מידע אשר הגיע אליה, עולה לכאורה כי מזה זמן רב עיריית נצרת עילית מקבלת שירותי מחשוב ותקשורת מהחברה לאוטומציה בשלטון המקומי וזאת מבלי שהעירייה ערכה מכרז.
במכתבה לראש עיריית נצרת עילית, מנכ"ל העירייה והיועצת המשפטית של העירייה מציינת התנועה על פי מידע אשר הגיע אליה עולה לכאורה כי מזה זמן רב עיריית נצרת עילית מקבלת שירותי מחשוב ותקשורת מהחברה לאוטומציה בשלטון המקומי וזאת מבלי שההתקשרות מוסדרת בחוזה ו/או שהעירייה ערכה מכרז בדבר קבלת שירותי המחשוב.כידוע, נושא ההתקשרות של רשויות מקומיות עם החברה לאוטומציה ובעיקר שאלת הצורך בקיום מכרז לגבי התקשרות זו, נידונה רבות בשנים האחרונות, ואף היועץ המשפטי לממשלה הביע דעתו בעניין. כך, נושא זה נידון בחוזרי מנכ"ל משרד הפנים מיום 1.3.06 וחוזר מנכ"ל מיום 19.2.07, שם נקבע והובהר בין היתר כי התקשרות של רשות מקומית ובכלל זה חידוש התקשרות, עם החברה לאוטומציה, תעשנה רק לאחר עריכת מכרז כדין על ידי הרשות המקומית. העניינים חודד בחוזר נוסף אך בחוזר מיום 15.4.08 הוחלט כי התקשרות של רשות מקומית עם החברה לאוטומציה פטורה ממכרז, אך פטור זה בוטל זמן קצר ביותר. גם בבית המשפט המחוזי בירושלים שבה ואושררה הקביעה כי חלה על רשויות מקומיות חובת עריכת מכרז בהתקשרויות עם החברה לאוטומציה. כלומר, בסיכומו של דבר ובכל הנוגע למצב הדברים כיום, לא קיים פטור ממכרז בהתקשרות של רשות מקומית עם החברה לאוטומציה, ורשות מקומית מחויבת להתקשר עם ספק לאספקת שירותי מחשוב בדרך של מכרז. ככל שכך הם פני הדברים, והעירייה אכן ממשיכה להתקשר עם החברה לאוטומציה, בין אם בדרך של חוזה בכתב או בכל דרך אחרת, בדבר אספקת שירותים, וזאת מבלי שהיא ערכה מכרז כאמור, אזי מבקשת התנועה להימנע מהתקשרות שכזו המנוגדת להוראות החוק והדין ולצאת למכרז באופן מיידי כפי שנדרש בחוק ובדין. התנועה מדגישה להדגיש, כי במידה וכך הם פני הדברים ועיריית נצרת עילית תתעלם מהוראות הדין ותמשיך להיקשר עם החברה לאוטומאציה ללא עריכת מכרז כאמור לעיל, תפעל התנועה בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה, לרבות הגשת עתירה שתביא לקיום מכרז לאספקת שירותי מחשוב לעירייה.