התנועה לאיכות השלטון מסתייגת מהצעת חוק המפלגות המבקשת להגדיל את סך התרומות שניתן לגייס לצורך מערכת הבחירות המוקדמות.

התנועה לאיכות השלטון מסתייגת מהצעת חוק המפלגות המבקשת להגדיל את סך התרומות שניתן לגייס לצורך מערכת הבחירות המוקדמות.

התנועה פנתה אל ח"כ יואל חסון יו"ר הועדה לביקורת המדינה בעקבות פרסומים בכלי התקשורת המתייחסים להצעת חוק המפלגות אשר הגיש ופועל לקידומה.
מקריאת הצעת החוק שבנדון, עולה כי היא מבקשת להגדיל את סך התרומות המצטבר שיכולים מועמדים לגייס לטובת ניהול מערכת הבחירות, וכן לאפשר להם להשתמש בתרומות אלה לא רק בתקופת בחירות ולמימון התמודדותו בבחירות המקדימות בלבד.
התנועה ביקשה להביע את עמדתה ביחס להצעת חוק זו, ולהסתייג בעיקר מהעלאת סך התרומות שניתן לגייס לצורך מערכת בחירות מוקדמות.
כגישה עקרונית התנועה סבורה כי יש לבחון אלטרנטיבות חוקיות אחרות למימון מועמדות לכהונה ציבורית, ואף לשקול מימון מטעם המדינה למעומדים שעומדים בקריטריונים מסוימים שיקבעו, וזאת במקום איסוף תרומות והשענות מועמדים על בעלי הון לצורך ניהול מערכת הבחירות שלהם, על הבעייתיות הנובעת מכך.
על פניו עצם הזדקקותו של מועמד נבחר ציבור או אף מועמד שאינו נבחר ציבור לגיוס תרומות מבעלי הון כאלה ואחרים, למימון מועמדותו, יוצרת זיקה בעייתית בין בעל ההון למועמד שנבחר. זיקה זו מציבה את נבחר הציבור, באם ייבחר, במקום לא נוח של חובה אישית לבעלי הון אשר בזכותם, בין היתר, הגיע לכיסא בו הוא יושב. בעייתיות אינהרנטית זו עליה מצביעה התנועה, מתקיימת בין אם בעל ההון יבקש לפרוע את השטר אם לאו, ובין אם נבחר הציבור ינסה לפרוע את חובו אם לאו.
זאת בפרט, כל עוד מועמדים לכהונה ציבורית אינם חייבים בגילוי פומבי של ענייניהם הכספיים והאישיים, אשר יאפשרו למבקר המדינה כמו גם לציבור כולו לבחון היבטים של ניגודי עניינים שיכולים להעלות, בין פעילותו של נבחר הציבור לבעלי ההון שתרמו בעבורו. התנועה מציינת כי היא מקדמת הצעת חוק ברוח זו בשנתיים האחרונות בשיתוף עם מספר חברי כנסת.
התנועה מבקשת להזכיר כי אף מבקר המדינה מחזיק בעמדה דומה.