התנועה לאיכות השלטון וניצב משנה בדימוס סיימון פרי עתרו לבג"ץ לבטל את החלטת היועץ המשפטי לממשלה לפיה ניצב יוחנן דנינו כשיר לתפקיד מפכ"ל המשטרה וזאת בראי העובדה כי ההחלטה ניתנה ללא תשתית ראייתית מספקת וללא מתן זכות טיעון לנצ"מ בדימוס פרי.

התנועה לאיכות השלטון וניצב משנה בדימוס סיימון פרי עתרו לבג"ץ לבטל את החלטת היועץ המשפטי לממשלה לפיה ניצב יוחנן דנינו כשיר לתפקיד מפכ"ל המשטרה וזאת בראי העובדה כי ההחלטה ניתנה ללא תשתית ראייתית מספקת וללא מתן זכות טיעון לנצ"מ בדימוס פרי.
כן מבקשים העותרים צו ביניים לעכב את ההחלטה בנוגע לזהות המפכ"ל הבא עד סיום הדיו בעתירה.
התנועה לאיכות השלטון וניצב משנה בדימוס סיימון פרי עתרו היום לבג"ץ באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן, נידאל חיאק ואורי אפלבום בדרישה כי יוציא צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתם כי ניצב יוחנן דנינו כשיר לתפקיד מפכ"ל המשטרה, וזאת מאחר שהחלטתם ניתנה ללא תשתית ראייתית מספקת, ללא מתן זכות טיעון לניצב משנה בדימוס סימון פרי ותוך הפרת חובת העיון במסמכים הנזכרים בתלונתו והמבססים אותה;
לחילופין מבקשים העותרים צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתם זו עד אשר יסיים מבקר המדינה את חקירתו בנוגע לתלונות שהוגשו אליו באשר להתנהלותו של ניצב דנינו; כן מתבקש בג"ץ להוציא צו נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא להיענות לבקשת מבקר המדינה להמתין עם ההחלטה בנוגע לכשירותו של דנינו לשמש כמפכ"ל עד לסיום בדיקתו של המבקר את התלונות וזאת בפרט לאור העובדה כי עד לסיום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי נותרו 6 חודשים ונוכח מכתביו של המבקר ליועץ המשפטי לממשלה. בג"ץ מתבקש להוציא גם צו על תנאי כנגד מבקר המדינה המורה לו לנמק מדוע לא בדק את תלונתו של נצ"מ בדימוס סיימון פרי בסמוך לאחר שהוגשה, ומה היו הסיבות בגינן ביקשה המשטרה ו/או גורמים אחרים, לדחות את בדיקת המבקר בפרשה; העותרים מבקשים גם צו שיורה למפכ"ל המשטרה למסור למבקר המדינה לאלתר, את כל המסמכים הנזכרים בתלונתו של פרי בכדי שהמבקר יוכל לקבל החלטה על בסיס תשתית ראייתית מוצקה ושלמה.
כמו כן העותרים מבקשים מבית המשפט להוציא מלפניו צווי ביניים המורים ליועץ המשפטי לממשלה לעכב את השימוש בהחלטתו בנוגע לכשירות ניצב דנינו כמפכ"ל המשטרה, על ידי השר לביטחון פנים ו/או גורמים ממנים ו/או מי שמבקש להשתמש בהחלטה זו, בפרט נוכח העובדה כי עד לסיום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי נותרו 6 חודשים, וזאת עד לפסק דין סופי בעתירה זו. וצו ביניים המורה לשר לביטחון פנים להימנע מקבלת החלטה בנוגע לזהותו של המפכ"ל הבא, וזאת עד לקבלת פסק דין סופי בעתירה זו, זאת לאור העובדה כי עד לסיום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי נותרו 6 חודשים, ונוכח הפרסומים כי השר להכריז על זהותו של המפכ"ל הבא היום בשעות הצהרים. בשל כך מבקשים העותרים דיון דחוף בעתירה.
תקציר הנימוקים: בין התפקידים הבולטים בהם כיהן ניצב דנינו נמנה ראש אגף חקירות ומודיעין, תפקיד אותו מילא בין אמצע 2006 – דצמבר 2008. ביחס לתקופה זו, פנו למבקר המדינה, שני מתלוננים שונים – נצ"מ בדימוס ד"ר פרי וכן ניצב משנה [בגימ.] ישראל אברבנאל, והלינו על 2 פרשות חמורות שונות, פרשת "עד המדינה באחים אברג'יל" ו"פרשת הסוכנים" –שהעלו שאלות קשות בנוגע לאופן קבלת ההחלטות ושיקול הדעת של דנינו במסגרת תפקידו כראש אח"מ. תלונה נוספת שהועברה לבדיקתו של מבקר המדינה עסקה בחשד לכאורה כי דנינו הפעיל את קשריו על מנת להביא לסגירת תיק במשטרה כנגד מקורבת לו, בגין תלונה שהוגשה עליה מצד עובדת זרה מברזיל שהועסקה על ידה. בנוגע לפרשה זו, אין לעותרים מידע האם הפרשה נבדקה ואם כן באיזה שלב נמצאת הבדיקה. בנוגע לפרשת "עד המדינה באחים אברג'יל" – המבקר טרם החל בבדיקת הפרשה; שכן כפי שנמסר לפרי על ידי נציגת משרד המבקר המסמכים מהמשטרה טרם הגיעו למבקר, כך גם הפגישה עם פרי נקבעה רק ליום רביעי הקרוב, 22.12.2010. בנוגע ל"פרשת הסוכנים" – נמצא המבקר בעיצומה של הבדיקה. זאת כפי שניתן ללמוד ממכתבו של המבקר אשר נשלח לתנועה לאיכות השלטון היום בבוקר, ממנו עולה כי המבקר פנה בימים האחרונים מספר פעמים ליועץ המשפטי לממשלה וציין בפניו מפורשות כי הבדיקה שמשרד מבקר המדינה עורך בנושא דנינו טרם הסתיימה וכי עדים נוספים הוזמנו, וכי להערכתו פרק הזמן שיידרש לסיום הבדיקה "אינו ממושך".עוד עולה ממכתבו כי בפניותיו אל יועץ הוא ביקש כי ימתין עד לסיום בדיקתו של משרד מבקר המדינה, את התלונות לאחר מיצוי דרכי הביקורת המחוייבים, וכי מבקר התריע בפנוי היועץ המשפטי לממשלה שלא לקבל החלטה חפוזה "שתהיה בה גם פגיעה במועמדים עצמם ותזמין ביקורת ציבורית משמעותית כולל פנייה לערכאות שיפוט". למרות שסיום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי היא עוד כשישה חודשים; למרות שמדובר במספר תלונות המעלות שאלות קשות בנוגע לתפקודו והתנהלותו של דנינו; למרות שמדובר במינוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה מי שקבעה הפסיקה כי צריך להיות אדם נקי מכל רבב; למרות שהתלונות הוגשו למבקר אשר הודיע כי הוא פועל באופן נמרץ על מנת לבחון את הפרשות ולחוות דעתו בסוגיות העולות מהן; ולמרות שפנה מספר פעמים ליועץ בבקשה כי ידחה את החלטתו עד לקבלת חוות דעתו של המבקר – ביום 17.12.2010 הודיע היועץ לשר לביטחון פנים כי דנינו כשיר להתמנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא.זאת, מבלי להמתין לסיום בדיקתו וחוות דעתו של המבקר. חרף בקשותיו המפורשות והחוזרות ונשנות, או לערוך בדיקה יסודית אחרת ובמסגרתה לכל הפחות לשמוע את המתלונן בפרשת האחים אברג'יל – או לקבל מידי המשטרה את המסמכים הרבים המבססים את התלונה.