התנועה לאיכות השלטון קוראת לחברי ועדת ששינסקי לנהל את חילוקי הדעות ביניהם במסגרת דיוני הוועדה ולא "לשבור את הכלים", באופן שיאפשר את סיום עבודת הוועדה והגשת מסקנותיה וימנע את פיזורה בטרם עת.

התנועה לאיכות השלטון קוראת לחברי ועדת ששינסקי לנהל את חילוקי הדעות ביניהם במסגרת דיוני הוועדה ולא "לשבור את הכלים", באופן שיאפשר את סיום עבודת הוועדה והגשת מסקנותיה וימנע את פיזורה בטרם עת.
לדעת התנועה, דעותיהם של חברים בוועדה צריכות להיות מושמעות במסגרת דיוני הוועדה, באופן נאות ומקצועי, תוך שיש לקבל את העובדה כי באופן טבעי דעות מסוימות תיוותרנה בגדר דעת מיעוט.

במכתבה של התנועה לשר האוצר, שר התשתיות וחברי הוועדה ציינה התנועה כי בימים האחרונים התפרסמו ידיעות לפיהן קיימים חילוקי דעות חריפים עם נציגי משרד התשתיות בוועדה, וכי כתוצאה מכך מאיימים שני הנציגים כי יפרשו מן הוועדה.

לאור כך כותבת התנועה כי חשוב ביותר שהוועדה, שהוקמה וקיימה את דיוניה עד כה באופן מקצועי, גם לנוכח לחצים שהופעלו על חבריה מטעם גורמים שונים, תמשיך בדרך זו ותסיים את עבודתה ברוח זו עד להגשת מסקנותיה הסופיות. בהקשר זה ציינה התנועה כי מסקנות הביניים של הוועדה אושרו על ידי חבריה פה אחד.

עוד כותבת התנועה במכתבה כי לא מן הנמנע הוא שבדיונים בנושאים כה מסובכים וכבדי משקל תתגלענה מחלוקות קשות. עם זאת, אלה צריכות להישמר במסגרת דיוני הוועדה, באופן נאות ומקצועי, תוך שיש לקבל את העובדה כי באופן טבעי דעות מסוימות תיוותרנה בגדר דעת מיעוט.

במכתבה מביעה התנועה דעתה כי החלטה של חברים בוועדה לפרוש ממנה על רקע חילוקי דעות מקצועיים או אחרים, תוריד לטמיון את ההשקעה הגדולה של זמן ומשאבים שהושקעו בפעילות הוועדה עד כה ותגרום נזק לנושא העומד בראש סדר היום הציבורי והכלכלי במדינה, ועל כן איננה צעד שנכון לעשותו.

התנועה מבקשת במכתבה להוקיע את הנורמה שהשתרשה בקרב מקבלי ההחלטות, לפיה במצב של חילוקי דעות, מזדרזים בני פלוגתא לפרוש ממסגרת הדיון ו"לשבור את הכלים", במקום לפעול יחד תוך השמעת דעתם, גם אם זו דעת מיעוט, במסגרת הדיונים ובמטרה לקדם את המטרה המקצועית שלשמה התכנסו.

במכתבה מדגישה התנועה כי פעילות הוועדה היא משימה לאומית מדרגה ראשונה, לאור ההשלכות העצומות שיש להמלצותיה על רווחתם של אזרחי ישראל בעתיד הקרוב והרחוק, וקוראת להתנהלות שקולה, ממלכתית ומקצועית של כל חברי הוועדה, עד לפרסום המלצותיה הסופיות.