לאור קביעות בית המשפט העליון בערעור פלילי שדן בעניינו של יעקב גנות פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר לביטחון פנים וליועץ המשפטי לממשלה לשקול בשנית את הכוונה למנות את יעקב גנות כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים.

לאור קביעות בית המשפט העליון בערעור פלילי שדן בעניינו של יעקב גנות פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר לביטחון פנים וליועץ המשפטי לממשלה לשקול בשנית את הכוונה למנות את יעקב גנות כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר לביטחון פנים וליועץ המשפטי לממשלה לשקול בשנית את מינויו של מר יעקב גנות לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, וזאת לאור קביעות בית המשפט העליון בערעור פלילי שדן בעניינו, ובפרט נוכח הטלטלה העוברת על המשטרה ועל המשרד לביטחון פנים בשבועות האחרונים, המדגישה את הצורך לבחור אדם שכהונתו בתפקיד אינה שנויה במחלוקת.
על פי הפרסומים בכלי התקשורת החליט השר לביטחון פנים למנות את מר יעקב גנות לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים במקומו של חגי פלג. זאת חרף העובדה כי בעבר הוסרה מועמדותו של מר גנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה, וזאת בין היתר נוכח פסיקת בית המשפט העליון לפיה כמות המקרים המיוחסים לגנות ועניינם "מקנה את הנופך המושחת" הערעור על זיכויו של גנות מעבירת שוחד נדחה עקב הכלל של אי התערבות בממצאים עובדתיים בערעור, אולם תוך שמעיר בית המשפט העליון כי מצא טעם בטענות התביעה נגד קביעות אלה .ערעור על זיכויו מעבירת מרמה והפרת אמונים נדחה נוכח דעת מיעוט של שופט בית המשפט העליון לפיה היה מקום להרשיעו בעבירת שחיתות חמורה זו . עוד נקבע לגביו בפסק הדין של בית המשפט העליון שלא נהג כמתחייב מקצין משטרה בדרגתו ובתפקידו אשר משרת כגורם מרכזי במערכת אכיפת החוק ושלכאורה אף עבר עבירות משמעת, לרבות התנהגות בלתי הולמת (סעיף 24 לפסק הדין של כבוד השופט א' גולדברג).
התנועה סבורה כי אותן הנסיבות אשר הובילו בזמנו להסרת מועמדותו של מר גנות לתפקיד, נכונות גם כיום ומחייבות את אי מינויו לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, כמי שעומד כאחראי בפועל על התנהלות המשטרה והעומד בראשה. מתוקף תפקיד מנכ"ל המשרד הרי שמר גנות יהיה אחראי על פעילות המשטרה בשלל היבטים, ובכללם התווית מדיניות, קביעת הנחיות, העברת תקציבים וניהול פרויקטים. ייאמר, כי מי שלא יכול להתמנות כמפכ"ל אינו יכול להיות "מפכ"ל-על". נוכח חשיבות הנושא ודחיפותו, מבקשת התנועה תשובה לתשובתכם בהקדם האפשרי, על מנת שתוכל התנועה לשקול את המשך צעדיה המשפטיים.