התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה בבקשה להגיש את הערעור לפסק הדין בעניין צחי הנגבי.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה בבקשה להגיש את הערעור לפסק הדין בעניין צחי הנגבי.
לחלופין מבקשת התנועה לאפשר לה להגיש בשם הפרקליטות בקשת דחית הגשת מועד ערעור וזאת בשל כיבוד שביתת הפרקליטים.
מכתבה של התנועה לפרקליט המדינה לאור הפרסומים בכלי התקשורת מהיום, לפיהם מסתמן כי המדינה לא תערער על פסק הדין בעניינו של צחי הנגבי מאחר וחלוף המועד להגשת הערעור ביום חמישי הקרוב, שבה ופונה התנועה לפרקליט המדינה ומבקשת לשקול את אחת מ – 4 האפשרויות שלהלן על מנת שיוגש הערעור:
א. הגשת ערעור עליו חתומים היועמ"ש ופרקליט המדינה – שכן, למיטב הבנת התנועה הערעור מוכן ו/או בשלבי עבודה סופיים.
ב. הגשת הודעת ערעור – ללא נימוקים, רק לצורך עצירת מירוץ הזמן.
ג. שימוש בסעיף 201 לחוק סדר הדין הפלילי – ובכלל כך להגיש כבר עכשיו בקשה לבית המשפט אשר תאפשר מראש את דחיית מועד הגשת הערעור.
ד. שימוש בסעיף 5 לחוק זכויות נפגעי עבירה תשס"א – 2001, הקובע כי "בתי המשפט והרשויות, כל אחד בתחומו, ינקטו צעדים הדרושים להבטחת זכויות נפגע עבירה לפי חוק זה". בהקשר זה, טוענת התנועה כי יש לראות את הציבור כולו כנפגע העבירה בעבירות אשר ביצע ח"כ הנגבי, ועניינה עבירת המינויים הפוליטיים. לפיכך, קמה לציבור הזכות כי יוגש ערעור בפרשה מסדר גודל שכזה, ובית המשפט יביע את עמדתו העקרונית בסוגייה באופן שאינו משתמע לשתי פנים.
לפיכך, וככל שהפרקליטים המטפלים, בשלב זה, לא יכולים להגיש את הערעור ו/או מבקש פרקליט המדינה שלא להגיש את הערעור בעצמו, מטעמים של כיבוד השביתה –מבקשת התנועה כי יתיר לה להגיש מטעמו בקשת דחיית מועד הגשת ערעור על פי סעיף 201 לחוק סדר הדין הפלילי כאמור, וזאת כדי לעצור את מירוץ הזמן ולוודא כי יוותר למדינה ולציבור את יומנו בבית המשפט לצורך הגשת הערעור.