התנועה לאיכות השלטון פנו לבית המשפט המחוזי בנצרת לביטול מכרז להפעלת קיוסק בעילבון בשל הפגמים החמורים שנפלו בהליכי המכרז.

התנועה לאיכות השלטון פנו לבית המשפט המחוזי בנצרת לביטול מכרז להפעלת קיוסק בעילבון בשל הפגמים החמורים שנפלו בהליכי המכרז.

התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן ונידאל חיאק עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים לבית המשפט בבקשה כי יוציא צו עשה המורה למועצה המקומית עילבון ולועדת המכרזים במועצה לבטל או למחוק את המכרז להפעלת קיוסק בבית הספר במועצה, זאת בשל הפגמים החמורים שנפלו בהליכי המכרז, בזימון לישיבת ועדת המכרזים ובפתיחת תיבת המכרזים בניגוד בוטה להוראות התוספת הרביעית לצו המועצות המקומיות (א), התשי"א-1950 ובראי החשש המהותי להפרות מתחום טוהר המידות בנוגע להצעות שהוגשו. כן מבקשת התנועה צו עשה המורה להם לפרסם ו/או לפעול לפרסום מכרז חדש ו/או עדכני להפעלת קיוסק בבית הספר זאת בראי הפגמים החמורים שנפלו בהליכי המכרז. כן מתבקש בית המשפט להורות על קביעת העתירה לדיון דחוף וזאת בכדי למנוע קביעת עובדות בשטח והכרזת זוכה במכרז אשר נוהל באופן פסול והמנוגד חזיתית להוראות הדין וכללי המנהל התקין .
בבסיס העתירה מקרה של הפרה בוטה של הוראות הדין, פגיעה קשה בעקרונות דיני המכרזים ובחובות המנהליות המוטלות על המועצה וועדת המכרזים שלה , חברי המועצה כמו גם אורגנים נוספים במועצה, פעלו בניגוד לעקרונות יסוד של השיטה המשפטית, תוך הפרת חובת הנאמנות החלה עליהם, הכול תוך הפרת הוראות הדין הרלוונטיות. המדובר הוא בהפרות דין בוטות ובפגיעה בעקרונות המכרז, בהתבסס על ראיות ומסמכים מהימנים, שנפקותם היא אחת- ביטול המכרז האמור ופרסום אחר תחתיו. מזכיר המועצה ניצל את שהות יו"ר ועדת המכרזים בחו"ל ושלח זימון לישיבת הוועדה, בניגוד לדין, יום אחרי שטס הנ"ל לחו"ל, וקבע את מועד כינוס הישיבה ליומיים לאחר מכן, יום לפני ששב הנ"ל מחו"ל- הכול במטרה לעקוף אותו ולבצע "מחטף" בהיעדרו.יו"ר ועדת המכרזים של המועצה שהה בחו"ל במועד פתיחת תיבת המכרזים, כאשר ברשותו אחד המפתחות לפתיחת תיבת המכרזים, שבלעדיו לא ניתן לפתוח את התיבה, והזימון לישיבת ועדת המכרזים האמורה לא התבצע על ידי יו"ר ועדת המכרזים כחוק.למרות כן, חברי ועדת המכרזים של המועצה שנכחו בישיבה מיום 17.9.10 שלפו את מעטפות ההצעות שהוגשו במכרז להפעלת בית הספר מן הפתח המיועד לשלשול המעטפות, מבלי לפתוח את תיבת המכרזים גופה. היועצת המשפטית התריעה הן במהלך הישיבה, והן בחוות דעת מפורטת ונהירה מיום 24.9.10, כי התנהלות חברי הוועדה נוגדת בעליל את הוראות הדין. מבקר המועצה גם הצביע כי מעטפות ההצעות נשלפו מן התיבה מבלי לפתוח אותו במכתבו ליועצת המשפטית מיום 28.9.10. ישנו חשש מהותי בנוגע להתנהלות שהובילה להיעלמותן של ההמחאות שצירפה אחת הניגשות למכרז להצעתה.
ממועד הישיבה ועד היום התכנסה ועדת המכרזים מספר פעמים בהן נמנעה מביטול המכרז הנזכר ופרסום אחר תחתיו.
בראי כל האמור, ולאחר שפניותיה של התנועה למועצה ולועדת המכרזים לא נענו כלל, והמשיבים ממאנים לפעול בנושא, לא נותרה אפשרות בידי התנועה , אלא לפנות לבית המשפט לקבלת הסעד המבוקש.