התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה על מנת שיבדוק את זהות מפרסמי המודעות האנונימיות המתפרסמות בעיתונות כנגד המלצות הביניים של ועדת ששינסקי, והאם הם חלק ממסע הלחצים המופעל בימים אלו על פרופ' שישינסקי ושר האוצר. כמו כן ביקשה התנועה שיבדקו הפרסומים בנוגע ללחץ המופעל על שר האוצר ושר התמ"ת להמשיך ולתת הטבות לחברת כי"ל זאת בניגוד להמלצות הועדה המקצועית בנושא.

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה על מנת שיבדוק את זהות מפרסמי המודעות האנונימיות המתפרסמות בעיתונות כנגד המלצות הביניים של ועדת ששינסקי, והאם הם חלק ממסע הלחצים המופעל בימים אלו על פרופ' שישינסקי ושר האוצר. כמו כן ביקשה התנועה שיבדקו הפרסומים בנוגע ללחץ המופעל על שר האוצר ושר התמ"ת להמשיך ולתת הטבות לחברת כי"ל זאת בניגוד להמלצות הועדה המקצועית בנושא.
בנוסף, ביקשה התנועה כי מבקר המדינה יבדוק לעומקה את התופעה שהכתה שורש ביחסים בין גורמי הון שונים למשרדי הממשלה, והיא הפעלת לחצים על גורמים במשרדי הממשלה במטרה לשנות את החלטותיהם או מדיניותם בנושאים שונים.
במכתבה למבקר המדינה ציינה התנועה כי בתקופה האחרונה אנו עדים לפרסומים לפיהם מופעלים לחצים כבדים על שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, שר התמ"ת, בכירים במשרדי האוצר והתמ"ת ואף חברי כנסת לשנות החלטות והמלצות של ועדות מקצועיות בניסיון להיטיב עם גורם כזה או אחר, ולא עם הציבור.
תופעה זו השתרשה עמוק בשדרת השלטון באופן שבו אנשי ההון מפילים חיתתם על נבחרי ועובדי ציבור במטרה לשנות ולהשפיע על מדיניות והחלטות של אותם גורמים. לפיכך פנתה התנועה וביקשה כי מבקר המדינה יפעל במהרה לבדיקת הנושא על מנת שהרשויות המתאימות תוכלנה לפעול בכדי לשלוט ולחשוף את הלחצים המופעלים על עובדי הציבור ונבחריו.
ללחצים אלה שני מוקדים עיקריים בימים אלה : תמלוגי הגז וחוק עידוד השקעות הון:
בימים האחרונים מפורסמות מודעות אנונימיות בעיתונים המופנות לפי לשונן לשר האוצר שטייניץ, ותוכנן זהה: השר שטייניץ אחראי באופן אישי להפסד של מיליארדי שקלים מקופת המדינה, זאת לכאורה בשל אי-הוודאות שגרמו המלצות הוועדה לעתידו של משק הגז הישראלי. על המודעות, שגודלן עמוד שלם בעיתון, חתומים "משקיעים פרטיים בגז כחול לבן" וכן "משקיעים קטנים בגז ונפט כחול לבן".
לדעת התנועה, נוסחן של מודעות אלה ועיתוי פרסומן מעורר חשד, לפיו פרסומן הינו חלק ממסע הלחצים שמפעילים גורמים אינטרסנטיים על גורמי קבלת ההחלטות ובראשם שר האוצר. יצוין, עם זאת, כי מפרסום בעניין זה עולה הטענה כי מאחורי המודעות עומדים משקיעים פרטיים המתחלקים במימונן.
התנועה ציינה כי ראוי לבדוק את החשד שמודעות אלה ממומנות בידי גורמים אינטרסנטיים, אשר עתידים להיפגע ממסקנות וועדת ששינסקי, וכי מטרת המודעות לעורר פחד ולהפעיל לחץ ציבורי על שר האוצר לקראת קבלת ההמלצות הסופיות של הוועדה בעוד כמה שבועות.
יצוין עוד כי לאחרונה פורסמו ידיעות על לחצים המתנהלים מאחורי הקלעים של המו"מ על גורלם של קידוחי הגז, ובמסגרת זו נאמר כי "גורמים במשרד האוצר מדברים גם על מסע 'לחצים ופיתויים' המתנהל מאחורי הקלעים גם בבתי מלון, לרבות הצעות 'שאי אפשר לסרב להן'".
בנוסף לכך פורסם על מסע לחצים כנגד הצעת החוק לעידוד השקעות הון לפיה יוצאו מתחולת החוק מפעלים וחברות אשר נכללו בו בעבר אשר להם מחצבים בפריפריה. כפי שפורסם בתקשורת, חברת כי"ל מפעילה מכבש לחצים עצום על חברי הכנסת, שר האוצר שר התמ"ת ובכירים במשרד האוצר והתמ"ת לשינוי ההחלטה והכללתה של החברה במסגרת מקבלי ההטבות בחוק. על פי הפרסומים לחצים אלה גם החלו להיות מופעלים על ידי ראשי רשויות החשות מאוימות מכך שכי"ל טוענת שלא תוכל לקלוט עובדים נוספים מאזורי הפריפריה. בנוסף, על פי מידע שהגיע לתנועה, מכבש לחצים זה מופעל גם על ידי אישי ונבחרי ציבור בדרום וכן קבלני קולות של המפלגות הגדולות בדרום.
במכתבה הדגישה התנועה כי, שני המוקדים המתוארים לעיל הם רק סממן של מגמה שלפי הפרסומים הולכת ומתגברת ומתפשטת בקרב עובדי הציבור ונבחריו. גורמים בעלי אינטרסים שונים מפעילים מכבשי לחצים במטרה להביא לשינוי החלטות או מדיניות בנושאים שונים.
אין ספק שהתנהלות מסוג זה אינה ראויה או רצויה במשטר דמוקרטי בו החלטות הגופים השונים נועדו לטובת הציבור ולטובתו בלבד. המצב הקיים לפי הפרסומים הוא מצב מטריד ומדאיג בו אנשי הון מהלכים אימים על משרתי ציבור ומונעים מהם לעשות עבודתם נאמנה.
על רקע הפרסומים שהוזכרו, פנתה התנועה בקריאה דחופה למבקר המדינה, לבדוק האם בשני העניינים הספציפיים, מופעלים לחצים בלתי כשרים על נציגי משרד האוצר ומשרד התמ"ת, ואם כן, על ידי מי באיזה אופן ולאלו מטרות.
בנוסף, ביקשה התנועה כי מבקר המדינה יבדוק לעומקה את התופעה בכללותה לפי הפרסומים הכתה שורש ביחסים בין גורמי הון שונים למשרדי הממשלה, והיא הפעלת לחצים על גורמים במשרדי הממשלה במטרה לשנות את החלטותיהם או מדיניותם בנושאים שונים.
התנועה הדגישה את חשיבותה של בדיקה כזו בהקדם האפשרי, שהרי החלטות בעלות השלכות תקציביות אדירות עבור מדינת ישראל הן מרכז הפנייה, וראוי לפעול בכדי שאלה יתקבלו לטובת הציבור ולא לטובתם של גורמים כאלה או אחרים.