ראש המועצה המקומית פורדייס מודה בתשובה לתנועה לאיכות השלטון: אני ונבחרי ציבור נוספים חייבים כספים למועצה.

ראש המועצה המקומית פורדייס מודה בתשובה לתנועה לאיכות השלטון: אני ונבחרי ציבור נוספים חייבים כספים למועצה.
התנועה לאיכות השלטון, ביחד עם חבר המועצה אחמד חואשי, פונים לבית המשפט בבקשה לחשוף את החייבים ואת סכומי החובות.
התנועה לאיכות השלטון ואחמד חואשי חבר המועצה המקומית פורדייס הגישו עתירה מנהלית על פי חוק חופש המידע , באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן ונדאל חיאק לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים כנגד הממונה ראש המועצה מקומית פוריידיס.
בעתירה ביקשו התנועה וחבר המועצה לחייב את המשיבים לחשוף את המידע בכל הנוגע לחובותיהם של נבחרי הציבור, זאת לאחר שעברה תקופה העולה על 5 חודשים מיום בקשתה ולאחר שהתנועה עשתה את כל המוטל עליה על-פי דין למיצוי ניסיונה לקבל את המידע שלא באמצעות בית המשפט.

התנועה ציינה כי ראשית הפרשה בפניות מהציבור הרחב אודות פגמים בנוגע להתנהלותה של המועצה המקומית פוריידיס, ובפרט בנוגע לחובותיהם של נבחרי הציבור של המועצה, לרבות חובותיו של ראש המועצה עצמו, בסכומים העולים כדי מאות אלפי שקלים.

התנועה רואה באי-תשלום נבחרי ציבור את חובותיהם למועצה תופעה מדאיגה הפוגעת קשות הן בשלטון החוק והן בקופה הציבורית אשר מופקדים עליה ראש המועצה והמועצה.
למרות העובדה כי התנועה פנתה למשיבים לא פחות מ-6 פעמים, לצערה " אין כל חדש תחת השמש" ולא היה כל מענה למבוקשה מצד המשיבים.
אחרי שניסיונות אלה, הן של התנועה לאיכות השלטון והן של אחמד חואשי העלו חרס, ומשנקלעו העותרים למבוי סתום אחרי שמיצו את כל האפשרויות העומדות לרשותם לקבלת המסמכים, לא נותר בידי העותרים, בראי ההפרה המפורשת של לשון החוק, אלא לפנות לבית-המשפט לקבלת הסעד המבוקש.