התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין פנו בקריאה לשרי האוצר והתשתיות הלאומיות ולחברי וועדת ששינסקי כי המלצותיה הסופיות, יכללו את גובה ההפסד לקופת המדינה לנוכח הפחתת המיסוי הצפויה בדו"ח הסופי ביחס לדו"ח הביניים.

התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין פנו בקריאה לשרי האוצר והתשתיות הלאומיות ולחברי וועדת ששינסקי כי המלצותיה הסופיות, יכללו את גובה ההפסד לקופת המדינה לנוכח הפחתת המיסוי הצפויה בדו"ח הסופי ביחס לדו"ח הביניים.
כמו כן דרשו התנועות כי יפורט האומדן כלכלי בשפה השווה לכל נפש באופן שיסביר את המשמעויות הכספיות של השינויים שחלו בעמדת הוועדה מאז פרסום המלצות הביניים שלה.
זאת, נוכח החשיבות הציבורית של הוועדה והחלטותיה, מכוח חובת השקיפות והצורך בשיתוף הציבור, ונוכח פרופסור ששניסקי עם פרסום מסקנות הביניים כי כל שינוי בהחלטותיה של הוועדה בין דוח הביניים לדוח הסופי יהיה משיקולים מקצועיים.

מפרסומים בעיתונות עולה לכאורה כי ההמלצות בדוח הסופי של הוועדה ייטו להקל יותר עם המשקיעים בקידוחי הגז, תוך הפחתת גובה מיסוי הגז ביחס לזה שהוצג במסגרת דוח הביניים שלה.
פרופ' ששינסקי הבהיר עם פרסום מסקנות הביניים כי כל שינוי בהחלטותיה של הוועדה בין דוח הביניים לדוח הסופי יהיה משיקולים מקצועיים; במקרים בהם נפלה טעות בשיקול הדעת המקצועי של הוועדה; במקרים בהם לא היה המידע המלא בידיה בשעת כתיבת דוח הביניים; וכן אם ישתכנעו חברי הוועדה במהלך השימועים כי עליה לבצע שינויים במסקנותיה.
לאור זאת, התנועות סבורות כי לאור העניין הציבורי הגדול שיש בהחלטות הוועדה, לאור ההשלכות הכלכליות הכבירות שיש להחלטותיה, לאור חובת השקיפות הציבורית ולאור הצורך והיתרונות שיש בשיתוף הציבור באופן מרבי בהחלטות הנוגעות ישירות למצבה הכלכלי של המדינה – על הוועדה לכלול במסגרת מסקנותיה הסופיות אומדן כלכלי המבאר את ההשלכות הכספיות של השינוי שחל בין המלצות הביניים שלה להמלצותיה הסופיות.
על אומדן זה לכלול התייחסות לאחוזי המיסוי שנקבעו בדוח הביניים ולשינוי שחל באחוזים אלה בדוח הסופי, ובהקשר זה עליו לשקף בצורה ברורה ונהירה לציבור כיצד עתידים להתחלק התקבולים מתגליות הגז בין חברות הגז והציבור, בדגש על ההפרש שבין חלוקה זו לאור דוח הביניים לבין חלוקה זו לאור הדוח הסופי.
התנועות סבורות כי הציבור רשאי וזכאי לדעת מה המשמעות הכלכלית הישירה של השינוי בעמדות הוועדה בין דוח הביניים לדוח הסופי, ומה ההפסד הצפוי לקופת המדינה לנוכח הפחתת המיסוי הצפויה בדו"ח הסופי ביחס לדוח הביניים.