התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה להקים ועדת איתור בראשות שופט שתבצע הליך איתור שקוף מקצועי והוגן לתפקיד נציב שירות המדינה, זאת בפרט לאור פרשת מינוי ברי בר ציון אשר התגלה כבלתי ראוי והסיר מועמדותו. כמו כן קוראת התנועה למועמדים ראויים מן הציבור להציג מועמדותם לתפקיד

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה להקים ועדת איתור בראשות שופט שתבצע הליך איתור שקוף מקצועי והוגן לתפקיד נציב שירות המדינה, זאת בפרט לאור פרשת מינוי ברי בר ציון אשר התגלה כבלתי ראוי והסיר מועמדותו. כמו כן קוראת התנועה למועמדים ראויים מן הציבור להציג מועמדותם לתפקיד

לאור חשיבותו הגדולה של תפקיד נציב שירות המדינה, לאור הכישורים והיכולות יוצאי הדופן שנדרשים מן המועמדים לתפקיד זה, ולנוכח פרשת מינויו של ברי בר ציון, אשר התגלה בדיעבד כבלתי ראוי והסיר את מועמדותו – פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה בבקשה להקים ועדת איתור מקצועית בראשות שופט, אשר תפעל בהליך שקוף, מקצועי והוגן לשם איתור מועמדים ראויים, בחינת התאמתם לתפקיד והמלצה על מועמדותם להמשך הליך המינוי.
במכתבה מציינת התנועה כי נציב שירות המדינה, הוא האחראי לתפקודה של הנציבות, לניהולה התקין ולמילוי יעדיה. הלכה למעשה אחראי הנציב על המערך העצום של השירות הציבורי במדינת ישראל. למעשיו ולמחדליו השפעה ישירה על המדינה ותפקודה ועל חיי אזרחיה בכל תחום ועניין.
משרת נציב שירות המדינה, כאמור, איננה משרה זוטרה כי אם אחת מהמשרות המשמעותיות והמשפיעות ביותר בשירות הציבורי. עם זאת, נציבות שירות המדינה נוהלה ב-14 השנים האחרונות באופן הרחוק מלהיחשב נאות, ותוך שהועלו טענות רבות וחמורות באופן תדיר כלפי הנציבות והעומד בראשה, כולל בדוחות מבקר המדינה ובתקשורת.

כך גם הניסיון האחרון למנות לתפקיד את מר ברי בר ציון לא תרם למעמדה ולחיזוקה של הנציבות. מר בר ציון נבחר כמועמד לתפקיד הנציב על ידי ועדת איתור שהוקמה לצורך הנושא, ומינויו אף אושר על ידי ראש הממשלה . עם זאת, על פי הפרסומים בר ציון הסיר את מועמדותו לתפקיד, זאת לאחר שבפני הוועדה בראשות השופט בדימוס דן ארבל, שמונתה לצורך אישור המינוי, הגיעו עדויות וראיות בדבר חוסר התאמתו של מר בר ציון לתפקיד.
כמי שראתה במר בר ציון מועמד בלתי ראוי, והייתה שותפה לתהליך הפנייה לוועדת ארבל, התנועה מברכת על הסרת מועמדותו של מר בר ציון. עם זאת, בכדי למנוע הישנותה של פרשה מביכה מעין זו, סבורה התנועה כי בעת איתור המועמדים החדשים מן הראוי לפעול במשנה זהירות, תוך בחינה מדוקדקת ומקצועית של כל מועמד ומועמד.

על כן סבורה התנועה כי בראייה כללית של שאלת מינוי הנציב, על רקע העבר העגום ותוך דאגה לעתיד הנציבות, מן הראוי שהנציב החדש שימונה יהיה אדם ללא רבב ובעל שיעור קומה, שיוכל להוות דוגמה למנהיגות ומופת אישי של מצוינות בתחום המנהל התקין, ויוכל לחולל מהפכה חיובית בנציבות ובשירות הציבורי.

לשם הבטחת תקינותו ומקצועיותו של הליך בחירת המועמד הראוי לתפקיד, התנועה סבורה כי יש צורך להקים ועדת איתור שקולה, מקצועית ורצינית, אשר בראשה יעמוד שופט.
חשוב שוועדה זו תבצע הליך איתור מקיף ויסודי, במסגרתו תיתן הוועדה הזדמנות נאותה לנציגים ראויים להגיש את מועמדותם ותבחן היטב את כישוריו של כל מועמד, מידת התאמתו לתפקיד, עברו המקצועי, האישי והציבורי. כל זאת, תוך שהיא משווה לנגד עיניה את חשיבותו העצומה של תפקיד הנציב ואת הצורך לשקם את הנציבות לאחר השנים הארוכות שבהן נוהלה באופן בלתי נאות, לכל הפחות.