התנועה לאיכות השלטון ו"אדם טבע ודין" פנו לראש הממשלה בבקשה כי ייפגש גם עם ארגונים חברתיים טרם גיבוש המלצותיו לממשלה בדבר המיסוי על הגז

התנועה לאיכות השלטון ו"אדם טבע ודין" פנו לראש הממשלה בבקשה כי ייפגש גם עם ארגונים חברתיים טרם גיבוש המלצותיו לממשלה בדבר המיסוי על הגז

מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון אלי סולם ומנכ"ל "אדם טבע ודין" עו"ד עמית ברכה פנו לראש הממשלה על מנת שבטרם גיבוש המלצותיו לממשלה בדבר המיסוי על הגז, ייפגש עם כל בעלי העניין, לרבות ארגונים חברתיים וסביבתיים, אשר ייצגו את האינטרס הציבורי הטמון בהעלאת תקבולי הגז למדינה. זאת נוכח חשיבות הנושא, אשר עד כה עמד בפני מסע הטרדות ולחצים וכן נוכח השפעותיו הרוחביות על הציבור הישראלי ועל כן הצורך בשמיעת האינטרס הציבורי.
במכתבם מציינים סולם וברכה כי מפרסומים בעיתונות עולה, לכאורה, כי בכוונתו להיפגש עם חברי ועדת ששינסקי, שרי ממשלה, נגיד בנק ישראל והמשקיעים בחברות הגז בנושא המיסוי על הגז בטרם קבלת החלטתו בדבר קבלת המלצות ועדת ששניסקי.
כן מציינות העמותות כי הפרסום בתקשורת מעיד על כך כי ראש הממשלה בוחר להמשיך ולפתוח את הנושא לדיון נוסף מול משקיעי הגז. למותר לציין כי דיון חד צדדי מול משקיעי הגז, מבלי לקיים שימוע ציבורי נאות גם לארגונים מקרב החברה האזרחית המייצגים בנושא זה את האינטרס הציבורי, לא יאפשר לראש הממשלה לקבל החלטה מאוזנת ושקולה. דיון חד צדדי כזה אף יפתח פתח נוסף לאותם הטרדות ולחצים מהם סבלה די והותר ועדת ששינסקי בעת שישבה על המדוכה. על כן, במידה ויבחר להיוועץ, בטרם קבלת החלטתך בנושא זה, עם חברות הגז, מן הראוי שיאפשר לכל בעלי העניין להציג בפניו את עמדותיהם, לרבות ארגונים חברתיים וסביבתיים.