התנועה לאיכות השלטון ו"אדם טבע ודין" לראש הממשלה: בעת פגישתך עם המשקיעים בחברות הגז התחשב ברצון הציבור התומך בהמלצות ועדת ששינסקי.

התנועה לאיכות השלטון ו"אדם טבע ודין" לראש הממשלה: בעת פגישתך עם המשקיעים בחברות הגז התחשב ברצון הציבור התומך בהמלצות ועדת ששינסקי.

אלי סולם מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון וע"ד עמית ברכה , מנכ"ל אדם טבע ודין, מבקשים מראש הממשלה לשים לנגד עיניו בעת פגישתו הצפויה היום עם המשקיעים בחברות הגז את רצון הציבור ותמיכתו בהמלצות ועדת ששינסקי, כפי שהדבר מתבטא בסקר המפורסם היום בעיתון "ישראל היום". זאת נוכח חשיבות הנושא ונוכח מסע הטרדות והלחצים שאנו עדים לו לאורך כל תקופת דיוני הוועדה וכן נוכח השפעותיו הרוחביות על הציבור הישראלי והצורך בשמיעת קולו של הציבור עצמו הנשמע ברור וחזק.
נושא העלאת התקבולים מהגז הוא נושא הרה גורל המשפיע על עתידה הכלכלי של מדינת ישראל ובכך על הציבור כולו. הכספים שעתידים להתקבל במידה שיאומצו המלצות וועדת ששינסקי יסייעו בפיתוח והשקעה בתחומים רבים, בין היתר הבריאות, החינוך, הרווחה והסביבה.
לפי נתוני סקר "ישראל היום" ו"הגל החדש" שפורסמו היום, 11.1.2011, בעיתון "ישראל היום" עולה כי כמעט מחצית מהציבור תומך בהמלצות ועדת ששינסקי, בעוד רק כשליש תומך בעמדת המשקיעים בחברות הגז. בנוסף, בנושא החרגת קידוח תמר עד כדי פטור מן ההמלצות, שוב כמחצית מהציבור תומך בהמלצות ועדת ששינסקי, שלא להחריג את הקידוח כדי פטור, ולהסתפק בהקלות שניתנו לקידוח.
העמותות סבורות כי לראש הממשלה כנאמן ונבחר הציבור יש צורך וחובה להישמע לקולו של הציבור המזדעק וקורא לתמיכה בהמלצותיו המקצועיות של פרופ' ששינסקי וחברי הוועדה. ומבקשות כי יזכור דברים אלה וישימם מול עיניו בעודו מתדיין עם משקיעי הגז אודות נושא כה משמעותי בעל השלכות רוחב ציבוריות וחברתיות משמעותיות. פניה זו הנה פניה נוספת של העמותות לראש הממשלה לפניה קודמת בו קראו לו כי בטרם יגבש המלצותיו לממשלה בדבר המיסוי על הגז, ייפגש עם כל בעלי העניין, לרבות ארגונים חברתיים וסביבתיים, אשר ייצגו את האינטרס הציבורי הטמון בהעלאת תקבולי הגז למדינה. לדעת העמותות בסקר זה יש כדי לחזק את פנייתם הקודמת .
ביום זה, אשר בו מתייצב הציבור לצד ועדת ששינסקי, למרות פעולתם של המשקיעים בחברות הגז, חובה על ראש הממשלה להקשיב לציבור שבחר בו בקשב רב, ולזכור את האינטרס של ציבור זה, וזכותו להנאה עתידית מהפירות הכלכליים שבמשק הגז השייך לכלל הציבור ולא למעטים מתוכו.