התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה: נעתור לבג"צ באם לא תערערו על החלטת בית המשפט הדוחה את בקשת המדינה להארכת מועד להגשת הערעור בפרשת הנגבי

התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה: נעתור לבג"צ באם לא תערערו על החלטת בית המשפט הדוחה את בקשת המדינה להארכת מועד להגשת הערעור בפרשת הנגבי

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, פנה במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, ולפרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, בבקשה לפעול להגשת ערעור על ההחלטה שלא להיענות לבקשת המדינה לקבל ארכה להגשת ערעור בעניינו של צחי הנגבי. לדעת שרגא לא יכולה להיות ברירה אחרת, וכי על היועמ"ש ופרקליט המדינה מוטל הנטל לעשות כל אשר ביכולתם כדי לוודא שפרשת הנגבי לא תיעצר בשל נימוקים טכניים, והסוגיות העקרוניות שעלו במסגרתה יזכו לבירור המשפטי הראוי.
בהמשך למכתבי התנועה השונים בעניין ההליך המתנהל כנגדו של השר לשעבר צחי הנגבי, אין לעו"ד שרגא כדי לתאר במילים את הכעס והתסכול שהוא חש נוכח התנהלות הפרקליטות בנושא הגשת הערעור בפרשת הנגבי, ואיך בין האצבעות חומק לו, בשל עניין טכני גרידא, הערעור המשפטי החשוב והמרכזי בנושא שחיתות בשנים האחרונות. עוד מוסיף שרגא: "זאת, חרף העובדה שהתנועה ואני בראשה, התרענו, כתבנו, והפצרנו בפרקליטות כי לא תיתן לתרחיש הזה לקרות – אבל כאשר יגרונו בא לנו. פשוט לא יאמן. פשוט בושה". בשלב זה, עומדת בפני המדינה האפשרות להגיש ערעור על החלטת בית המשפט שלא להיענות לבקשה להארכת מועד, בעוד שדחיית הבקשה מסמנת את תום ההליך כנגד השר לשעבר צחי הנגבי ולא מותירה בפני המדינה כל אפשרות לערער על הכרעת הדין בענייננו.
אי לכך, קוראת התנועה ושרגא בראשה, ליועמ"ש ולפרקליט המדינה לפעול להגשת ערעור על ההחלטה האמורה, כאשר היא מבקשת להדגיש ולציין כי אם תחליט הפרקליטות לא להגיש ערעור על ההחלטה האמורה – תעתור התנועה כנגד זה לבג"צ.