התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה ולשרי הממשלה: אל תאשרו את מינוי ניצב דנינו לתפקיד מפכ"ל המשטרה בטרם יסיים מבקר המדינה את בדיקתו בעניינו

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה ולשרי הממשלה: אל תאשרו את מינוי ניצב דנינו לתפקיד מפכ"ל המשטרה בטרם יסיים מבקר המדינה את בדיקתו בעניינו

כידוע, בימים אלה מקיים מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בדיקה של שתי תלונות כלפי ניצב יוחנן דנינו שהגיעו אליו בשמם של המתלוננים ניצב משנה (בדימ') ישראל אברבנאל וניצב משנה (בדימ') ד"ר סיימון פרי. במכתבו לראש הממשלה ציין המבקר כי ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לדחות את החלטתו למינוי המפכ"ל עד לאחר סיום הבדיקה של משרד מבקר המדינה, וזאת תוך ציון העובדה כי מינוי של המפכ"ל המכהן כיום, יסתיים בתחילת חודש מאי הקרוב וזה זמן די והותר כדי לאפשר למשרד המבקר לסיים את הבדיקה על פי אמות המידה המקובלות של ביקורת המדינה, שעיקרן, בדיקה יסודית, מעמיקה, מקצועית, הוגנת ושוויונית המסתיימת בזמן סביר.
עוד ציין המבקר, כי הבדיקה נמצאת בעיצומה "ולפי התחזיות צפויה להסתיים בקרוב. צוות מיוחד של משרד מבקר המדינה עוסק בנושא כבר כמה שבועות בהילוך גבוה, כדי לזרז סיום הבדיקה".
בשל כל זאת, ובשל העובדה כי מדובר בשתי פרשות כבדות משקל, פונה התנועה אל ראש הממשלה ולשרי הממשלה בבקשה כי לא יאשרו את מינויו של ניצב דנינו לתפקיד מפכ"ל המשטרה עד אשר תסתיים בדיקת מבקר המדינה בשתי הפרשות. בראי העובדה כי המינוי אמור להתממש רק עוד כ- 5 חודשים, יש די זמן לאפשר למבקר המדינה להשלים את מלאכתו, ולשקלל את מסקנות בדיקתו בקבלת ההחלטה על אישור מועמדותו של ניצב דנינו. תשתית ראייתית זו מתבקשת ומתחייבת בהחלטה על מינוי מסדר גודל של מפכ"ל המשטרה הבא. קמה חובה מוסרית, משפטית וציבורית, להמתין לתוצאות בדיקת מבקר המדינה ומסקנותיה, בטרם תתקבל כל החלטה בדבר אישור מועמדותו של נציב דנינו לתפקיד.