התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה להדיח את חברי ועדת טירקל ויו"ר הועדה כב' השופט (בדימוס) יעקב טירקל בראשם, לאור הבדיקה הלא מקצועית של המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא והמפכ"ל הבא, באופן אשר חוטא ליעודה ותפקידה של הועדה לבדיקת מינויים ומחייב את החלפת חבריה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה להדיח את חברי ועדת טירקל ויו"ר הועדה כב' השופט (בדימוס) יעקב טירקל בראשם, לאור הבדיקה הלא מקצועית של המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא והמפכ"ל הבא, באופן אשר חוטא ליעודה ותפקידה של הועדה לבדיקת מינויים ומחייב את החלפת חבריה.

במכתבה של עו"ד מיקה קונר קרטן, קראה התנועה להחליף את חברי ועדת טירקל. זאת, בעקבות אישור מינויים של ניצב יוחנן דנינו לתפקיד המפכ"ל הבא וכן את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל הבא. אישור זה נעשה באופן נמהר וחפוז מבלי לבצע בדיקה אמיתית יסודית ומקצועית של הטענות שהועלו כנגדם, עד כי עולה הרושם כי הוועדה הפכה לסוג של חותמת גומי להחלטות הממשלה ולא וועדה עצמאית הנכונה למלא את התפקיד, אשר יועד לה.
בעניינו של ניצב דנינו, הוגשו למבקר המדינה בכובעו כנציב תלונות הציבור מספר תלונות חמורות באשר להתנהלותו, במסגרת תפקידו כראש אח"מ- תלונות המעלות שאלות באשר לאופן קבלת ההחלטות ושיקול הדעת של ניצב דנינו. ועדת טירקל אישרה את מינוי של ניצב דנינו לתפקיד זאת מבלי להמתין לסיום בדיקתו של מבקר המדינה בנושא ובמקביל אף נמנעה מלבחון את הטענות שהועלו בעצמה, ובכלל כך נמנעה מלזמן אליה את הנוגעים בדבר לבירור או לבחון מסמכים וראיות הקשורים בעניין. התנועה הבהירה כי אין בטענות כדי להעיד על מידותיו של ניצב דנינו, אלא כדי להעיד על עבודת הוועדה.
כמו כן ועדת טירקל אישרה לאחרונה את מינויו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל הבא, זאת מבלי לבחון לפני ולפנים את סוגיית הקרקעות הציבוריות אליהן פלש לכאורה. סוגיה זו התעוררה בימים אלו ביתר שאת נוכח העובדות המתבררות כעת בבג"צ בדונו בעתירה בנושא.
בפני ועדת טירקל עמדו עובדת היות השטח נתון במחלוקת משפטית, על פי פרסומים בכלי התקשורת, האלוף גלנט נשאל אודות מחלוקת זו. אולם, ועדת טירקל הסתפקה בתשובות האלוף גלנט ונמנעה מבירור הנושא מול גורמים נוספים, זולת האלוף גלנט, כך בהתאם לפרסומים. הימנעות זו – יש בה כדי להעיד על חוסר רצון אמיתי וכנה לבירור הנושאים עד תום. גם במקרה זה הימנעות ועדת טירקל מבחינה מדוקדקת של הנושא מעוררת שאלות באשר לתפקוד הוועדה.
לאור זאת לטענת התנועה ועדת טירקל, בהרכבה הנוכחי, חוטאת למטרתה ואינה עושה עבודתה נאמנה. נראה כי לועדת טירקל אצה הדרך לאישור ללא בחינה אמיתית יסודית ומקצועית של המועמדים – כמצופה ומתחייב מתפקידה ויעודה של וועדה שכזו.
ועדת טירקל הוסמכה לייעץ לממשלה בכל הנוגע למינוי בכירים, כדי לוודא שמתבצעים מינויים ראויים – זה תפקידה. ועדה זו, אשר לא ניתן להכביר בחשיבותה, לא הוקמה כדי לשמש כחותמת גומי של הממשלה לעניין מועמד זה או אחר.
אולם, נוכח הדברים ברי כי ועדת טירקל, בהרכבה הנוכחי, אינה מבצעת תפקידה נאמנה ועל כן יש להחליף את חבריה ובראשם את כב' השופט (בדימוס) יעקב טירקל.