איפה הייתם כשגבריאל גיפורדס נורתה? עו"ד מיכאל פרתם, סגן יו"ר התנועה

איפה הייתם כשגבריאל גיפורדס נורתה? עו"ד מיכאל פרתם, סגן יו"ר התנועה
.
בשבת בבוקר 08/1/11 במדרכה ליד חנות כל -בו בעיר טוסון שבאריזונה, ניסה אדם להתנקש בחברת בית הנבחרים האמריקאי, גב' גבריאל גיפורדס. היורה הרג 6 אנשים שבאו לפגוש את גב' גיפורדס, ופצע כ- 15 איש ביניהם גב' גיפורדס עצמה שבנס לא מתה במקום כאשר כדור פילח את ראשה.

האירוע גרם לזעזוע בארה”ב ומחוצה לה, אך אזרחי ישראל יכולים להירגע. לחבר כנסת בארץ ספק אם זה היה יכול לקרות. מדוע? כי בארץ נבחרי הכנסת כמעט ולא מקיימים מפגשים כאלה עם הציבור הרחב ככה סתם . בנובמבר 2010 התקיימו בחירות לקונגרס וגב' גיפורדס נבחרה מחדש – פעם שלישית ברציפות – לייצג את המחוז שלה. היא מיד חידשה את הדיאלוג הבלתי אמצעי שהיא מקיימת עם בוחריה כל השנה. גב' גיפורדס נהגה לקיים אירוע שבועי שהיא כינתה "קונגרס בפינת הרחוב שלך".
למרות כל עיסוקיה בוושינגטון, גב' גיפורדס השתדלה להיפגש עם אנשים המתגוררים באזור הבחירה שלה בתדירות גבוהה. היא לא עשתה זאת מעודף זמן פנוי; היא הייתה מוכרחה לעשות זאת על מנת לייצג נאמן את בוחריה.
בארצנו הקטנה לא משתלם לחבר כנסת לבחור פינת רחוב על מנת להיפגש עם אנשים סתם. חבר כנסת בישראל היה עושה זאת אם זה היה כדאי לו. אך בארץ בוחרים רגילים אינם נחשבים. חבר כנסת מעדיף להיפגש עם הבוחרים האמיתיים: אנשי מפתח במפלגה. אין תועלת במפגשים עם כל דיכפין אף שיש לו זכות הצבעה כי בעל זכות הצבעה פשוט אינו בוחר במישרין את נציגיו.
מה שקרה באריזונה זו טרגדיה אמיתית. אנשים חפים מפשע וביניהם ילדה בת תשע ושופט פדרלי נהרגו ע"י בן עוולה . אך האירוע הטראגי לא ירתיע את נבחרי הציבור בארה"ב מלקיים קשר בלתי אמצעי עם אנשי אזור בחירתם. זה צורך קיומי למי שעומד כל שנתיים לבחירה אישית, זה סם החיים בדמוקרטיה ישירה. בארץ יש סמים אחרים.
חומר למחשבה.

http://www.nytimes.com/2011/01/09/us/politics/09giffords.html?pagewanted=2&sq=gabrielle%20giffords&st=cse&scp=3