התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בנצרת בדרישה כי עיריית נצרת עילית תצא למכרז בהתקשרותה עם החברה לאוטומציה.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בנצרת בדרישה כי עיריית נצרת עילית תצא למכרז בהתקשרותה עם החברה לאוטומציה.
*התיק מנוהל בעזרת סטודנט מהקליניקה לקידום איכות השלטון – המרכז לחינוך קליני באוניברסיטה העברית בירושלים.
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן, נידאל חאיק ואורי אפלבום בדרישה כי בית המשפט יורה על עצירת התקשרותה של עיריית נצרת עילית עם החברה לאוטומציה במינהל השלטון המקומי בע"מ זאת לאחר שהעירייה קיבלה מהחברה שירותי מחשוב ללא עריכת מכרז.
חובת קיום המכרז הינה כלל ידוע במשפט המנהלי, המעוגנת בהוראות הדין הישראלי. ככלל, על כל רשות ציבורית המעוניינת להתקשר בחוזה לביצוע עסקה, עבודה או רכישת שירותים, לעשות זאת באמצעות מכרז פומבי הנותן לציבור הזדמנות שווה להשתתף בו, בכפוף להוראות הדין. חובת קיום המכרז הינה חובה בעלת היבטים ציבוריים חשובים ומשמעותיים, אשר נועדה להבטיח את הפעילות התקינה של הרשות ולדאוג להקצאה אופטימאלית של כספי ציבור. יחד עם זאת, מזה זמן רב, ועל אף המצוין בחוק ובחוזרי מנכ"ל משרד הפנים, מקבלת עיריית נצרת עילית שירותי מחשוב ותקשורת מהחברה לאוטומציה וזאת מבלי שהיא ערכה מכרז בדבר קבלת השירותים. בנוסף, ניכר כי ההתקשרות בניגוד להוראות החוק, נעשית תוך מודעות וכנראה כוונה של ראש עיריית נצרת עילית, מר שמעון גפסו, אשר מתעלם באופן שיטתי מחוסר חוקיות ההתקשרות, וזאת לאחר שהוזהר בנידון בצורה מפורשת גם על-ידי גזבר העירייה.
יש לציין כי התנועה שלחה מספר מכתבים ותזכורות לעיריית נצרת עילית במטרה לקבל התייחסות בדבר הפרת חובת קיום המכרז, אולם משלא נתקבלה כל תשובה, לא נותרה לתנועה ברירה אלא לעתור לבית המשפט.
התנועה מבקשת לשוב ולהדגיש כי בהחלטתה של עיריית נצרת עילית להימנע מקיום מכרז, ישנה פגיעה קשה בשלטון החוק ובאמון הציבור ברשות המקומית. התנועה רואה בחומרה רבה התנהלות בלתי חוקית בעליל שכזו, וכאמור מבקשת מבית המשפט להורות על עצירת ההתקשרות של העירייה עם החברה לאוטומציה ולחייבה לערוך מכרז כדין, זאת ללא דיחוי נוסף כפי שנגרם עד כה.