התנועה לאיכות השלטון למנכ"ל משרד הבריאות: אין למנות ולו באופן זמני את יו"ר קופת חולים מאוחדת הרב ירחמיאל בויאר כמנכ"ל הקופה.

התנועה לאיכות השלטון למנכ"ל משרד הבריאות: אין למנות ולו באופן זמני את יו"ר קופת חולים מאוחדת הרב ירחמיאל בויאר כמנכ"ל הקופה.
לטענת התנועה מעבר לבעייתיות המינוי נוכח כישלונו כיו"ר דירקטוריון שאמור לפקח על הנעשה בקופה כעולה מדו"ח המבקר, במהלך זה יש משום ניגוד עניינים ברור ומובנה, מקום בו המפקח והמפוקח אחד הם (כמובן, זאת בהנחה שהרב בויאר יכהן בשני התפקידים במקביל).
מכתבה של התנועה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו בעקבות הידיעה בתקשורת כי יו"ר קופת חולים מאוחדת הרב ירחמיאל בויאר, מונה כעת גם לתפקיד המנכ"ל הזמני של קופת החולים, וזאת למשך שלושה חודשים.
התנועה טוענת כי ככל שכך הם פני הדברים, ראשית לא רק שלא הוטלה על יו"ר הדירקטוריון אחריות אישית נוכח כישלונו בתפקידו כיו"ר הגוף שאמור לפקח על המנכ"ל ונוכח ממצאי דוח המבקר, הרי שכעת הוא קיבל כוח נוסף ויכהן למשך שלושה חודשים כמנכ"ל הקופה.
שנית, טוענת התנועה שמעבר לבעייתיות המינוי נוכח כישלונו כיו"ר דירקטוריון, במהלך זה יש משום ניגוד עניינים ברור ומובנה, מקום בו המפקח והמפוקח אחד הם (כמובן, זאת בהנחה שהרב בויאר יכהן בשני התפקידים במקביל).
התנועה סבורה כי דווקא נוכח ניסיון העבר של קופת החולים מאוחדת, ראוי היה להציב בראשה, ואף כמינוי זמני, אדם נקי מכל רבב לגביו לא קיימים ממצאי ביקורת חמורים, אשר יוכל להצעיד קדימה את הקופה. זאת בפרט, נוכח המציאות הקיימת במקומותינו, בה הזמני רבות נהפך לקבוע.
התנועה מבקשת לדעת האם ההחלטה בדבר מינוי יו"ר הדירקטוריון לתפקיד המנכ"ל הזמני אושרה על ידי משרד הבריאות, האם ההחלטה מקובלת על מנכ"ל המשרד האם וכיצד בכוונתו לפעול בנדון.