התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לביטול החלטת נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים השופטת מוסיה ארד לדחות את בקשת המדינה להארכת מועד הגשת הערעור על פסק הדין בעניינו של צחי הנגבי.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לביטול החלטת נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים השופטת מוסיה ארד לדחות את בקשת המדינה להארכת מועד הגשת הערעור על פסק הדין בעניינו של צחי הנגבי.
המדינה לא הגישה את ערעורה בשל שביתת הפרקליטים שהתקיימה באותה עת. לאחר תום השביתה ביקשה המדינה להאריך את מועד הגשת הבקשה בקשה שנדחתה ע"י השופטת ארד.
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן ואורי אפלבום לביטול החלטתה של נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים השופטת מוסיה ארד לדחות את בקשת המדינה להארכת מועד להגשת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בירושלים בעניינו של צחי הנגבי. לטענת התנועה מדובר בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני מאחר והיא כופרת במעמדה ותכליתה של זכות השביתה; מתעלמת מחשיבות הנושא, השלכותיו הציבוריות רחבות ההיקף והצורך לברר את הסוגיות המשפטיות שעלו בו ובראשן השימוש בדוקטרינת ההגנה מן הצדק, על ידי הערכאות המנחות; מצמצמת את זכות הערעור הנתונה בדין בשל נימוק של זמן שיפוטי מוגבל; פוגעת באמון הציבור ויוצרת מצב אבסורדי לפיו בגין אותה עבירה וזיכוי הוגש ערעור כנגד השלוח (מר הרשקוביץ) אך לא כנגד השולח (מר הנגבי). התנועה מבקשת כי בית המשפט יורה על קיום דיון דחוף בעתירה, זאת נוכח רגישותו וחשיבותו של התיק והמשמעות שיש למשך הזמן שחולף על היכולת המעשית להגיש את הערעור . התנועה מדגישה כי מדובר בתיק הפלילי הראשון העוסק במינויים על רקע פוליטי. זו הפעם הראשונה ששר לשעבר בישראל ומי שהיה יועצו ולאחר מכן מנכ"ל משרדו מועמדים לדין פלילי בשל מינויים וניסיונות למינויים שנטען שנעשו על רקע פוליטי. ולא יכול להיות ספק כי בתיק דגל ראשון מסוגו, בעל השפעה ומשמעות ציבורית כה רחבה, חייבות הסוגיות המשפטיות להתברר עד תום – ובכלל כך להיות מוכרעות באופן ברור ושלם על ידי הערכאות המנחות.