התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה לפעול באופן מיידי למינוי שגריר ישראל באו"ם

התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה לפעול באופן מיידי למינוי שגריר ישראל באו"ם
העובדה שטרם הוחלט על מועמד אשר ימלא את התפקיד וזאת על עף שחלפו שבעה חודשים מאז סיימה פרופסור שלו את שליחותה, הינה בלתי סבירה ופוגעת בתדמיתה וביחסי החוץ של מדינת ישראל.
עו"ד אורי אפלבום מהתנועה לאיכות השלטון מציין במכתבו לראש הממשלה כי מאז סיימה הפרופסור גבריאלה שלו ביולי דאשתקד את כהונתה כשגרירת ישראל באו"מ, טרם מונה לה מחליף קבוע. יצוין כי תפקיד שגריר ישראל באו"מ ושליחותו הקבועה לניו יורק, הינו תפקיד מפתח ביחסי החוץ של ישראל ועל יכולתה של המדינה להשפיע על החלטות שונות המתקבלות בעניינה והמשפיעות עליה במישרין או בעקיפין. בנוסף, לתפקיד זה השפעה ניכרת על תדמיתה של ישראל בעיני מדינות העולם. דברים אלו מקבלים כמובן משנה תוקף בתקופה רגישה זו, בה שוררת אי ודאות רבה באזורנו ובעתיד הקרוב עלולות להתרחש תמורות משמעותיות במזרח התיכון וביחסי הכוחות האזוריים.
בחודשים האחרונים, הופיעו בכלי התקשורת שמות רבים כמועמדים למשרה זו, בהם מר אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק ורון פרושאור, שגריר ישראל בבריטניה, אך בסופו של דבר ועד היום אף אחד מן המועמדים הנזכרים או אדם אחר לא זכה בסופו של דבר במינוי.גם ההחלטה על מינויו של גלעד ארדן לא קרמה עור וגידים ועל פי פרסומים ירדה בשעה זו מן הפרק, ולמצער, המשרה ממשיכה להישאר בלתי מאוישת וייצוגה של ישראל באו"מ ממשיך להיעשות בעזרת ממלא מקום זמני ועל כן לא באופן המיטבי לאינטרס הישראלי.התנועה סבורה כי העובדה שטרם הוחלט על מועמד אשר ימלא תפקיד חשוב ביותר וזאת על עף שחלפו שבעה חודשים מאז סיימה פרופסור שלו את שליחותה כאמור, הינה בלתי סבירה ופוגעת במשילותה, תדמיתה ויחסי החוץ של מדינת ישראל. לאור כל זאת קוראת התנועה לראש הממשלה לפעול ללא דיחוי למינוי שגריר ישראל באו"מ, ולבחון מדוע עניין זה אורך פרק זמן בלתי סביר וככל הנראה בלא תהליך מסודר.