התנועה לאיכות השלטון: אין להיענות לבקשת שמואל מועלם מנכ"ל קופת חולים מאוחדת לשעבר לקבל פיצויי פיטורין בשיעור של 200%.

התנועה לאיכות השלטון: אין להיענות לבקשת שמואל מועלם מנכ"ל קופת חולים מאוחדת לשעבר לקבל פיצויי פיטורין בשיעור של 200%.
מתן פיצויי פיטורין מוגדלים למועלם חרף העובדה שהתפטר בעקבות דו"ח מבקר המדינה ודרישת מנכ"ל משרד הבריאות לפטרו מהווים למעשה "פרס" בלתי ראוי ובלתי סביר לנוכח אחריותו לליקויים החמורים בקופה ונוכח נסיבות פרישתו.
מכתבה של התנועה לשר האוצר, סגן שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות בעקבות הפרסומים על דרישת מר שמואל מועלם, מנכ"ל קופת חולים מאוחדת לשעבר אשר התפטר מתפקידו בעקבות דוח מבקר המדינה על קופות החולים ובעקבות דרישת מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, לפטרו, כי ישולמו לו פיצויי פיטורים מוגדלים בשיעור של 200%.
לפי הפרסומים וככל שאלו נכונים, באם יאושר לו הפיצוי המוגדל צפוי מר מועלם לקבל עם פרישתו פיצויים בסך של כ-7 מליון שקל וכי משרד האוצר מתנגד לדרישה זו.
התנועה ציינה כי סירובו של משרד האוצר, שבסיסו הוא בחוקי המדינה, מקבלת חיזוק משמעותי גם מן ההיבט הערכי והמהותי של הנושא. שכן, פרישתו של מר מועלם מתפקידו נובעת מנסיבות ייחודיות ובאה בעקבות ממצאים חמורים ביותר אשר עלו מדוח מבקר המדינה .
פיצויי פיטורין מוגדלים חרף העובדה שמר מועלם התפטר בנסיבות המפורטות , מהווים למעשה "פרס" בלתי ראוי ובלתי סביר לנוכח אחריותו לליקויים ונוכח נסיבות פרישתו. מר מועלם בפעולותיו הפסולות, כפי שעולה מדוח המבקר, גרם לקופת החולים נזק שאינו מצטמצם אך ורק לנזק כספי, אלא גם לפגיעה חמורה באמון ציבור המבוטחים בקופה ובתקינות התנהלותה, וזאת תך הפרת חובות האמון והזהירות שלו כמנהל הכללי של הקופה.
מתן תנאי פרישה נכבדים שכאלה לאור נסיבות פרישתו מאותתים לרשויות מנהל, גופים מתוקצבים או גופים נתמכים אחרים, איתות מסוכן ממנו עולה כי בעלי תפקידים בכירים יכולים לעשות בגוף כבשלהם ולצאת ללא פגע.
התנועה מזכירה את עתירת התנועה בעקבות פרישתו של דן נדיב מתפקידו כמנכ"ל רשות הדואר בשנת 2002, אשר דרש לקבל פיצויי פיטורים בשיעור של 200% לאור תגובת המדינה אשר הצהירה על ביטול הטבות הפרישה של נדיב, פסק בג"ץ כי העתירה מיצתה את עצמה וחייב את רשות הדואר בתשלום הוצאות לטובת התנועה. נסיבות מקרה זה, אשר הוביל לתוצאה היחידה המתבקשת במקרה זה, הנן דומות להפליא לנסיבות פרישתו של מר מועלם מתפקיד מנכ"ל קופת חולים מאוחדת. שכן, מר נדיב התפטר מתפקידו לאחר שדוח מבקר המדינה מצא אותו אחראי לליקויים קשים ברשות הדואר.
לאור חשיבות הנושא, מבקשת התנועה התייחסות בהקדם, כדי שתוכל לבחון את המשך צעדיה המשפטיים.