מכתב למערכת – על פעילות התנועה בעניין מנוי יאיר נווה לרמטכ"ל זמני עו"ד יעקב דרורי

מכתב למערכת – על פעילות התנועה בעניין מנוי יאיר נווה לרמטכ"ל זמני עו"ד יעקב דרורי
פרסמתם באתר התנועה: התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה, הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה שלא לאשר את מינויו של האלוף נווה כרמטכ"ל זמני, אלא להאריך כהונתו של רא"ל אשכנזי עד למציאת רמטכ"ל קבוע.
.הרשו לי להעיר לגבי הויכוח המתנהל, הן בעניין גלנט והן בעניין המינוי הזמני – כל הזמן מדגישים ההליכים הפורמליים וההיבטים המשפטיים. יש נקודה אחת שלא מדברים בה והיא – האם האיש מתאים או אולי המתאים ביותר למשרה הרמה, לרמטכ"ל.

הרשו לי להעיד על עצמי, ללא צניעות יתר, כי אני מבין דבר וחצי דבר בענייני ביטחון.
לעניות דעתי רוב המועמדים אינם מתאימים ועסקי הצבא הם אצלהם בגדר תחביב ולא מקצוע.
השכלתם לא רלוונטית וכישוריהם כנ"ל.
הבנה טכנולוגית מהם והלאה כאשר בעולמנו בראשית המאה ה 21 הטכנולוגיה משחקת תפקיד מפתח.
בעקבות מלחמת לבנון ה 2, הומלך הרמטכ"ל הנוכחי אשר לעניות דעתי, החזיר הצבא לאחור ב 20 שנה לפחות, אבל זכה וזוכה למחיאות כפיים.
האם זה לא חלק מאיכות השלטון, להציב בכל תפקיד אדם שמוכשר למלא אותו.
אבל זה מסובך לחבורת עורכי דין.
נכון, גם הכותב הוא אחד מהחבורה, אבל הרשו לי להכות על חטא – טרם היותי עורך דין, הספקתי להיות 20 שנה מהנדס ולעסוק בפרויקטים בטחוניים לרוב, ובנוסף הספקתי גם קריירה צבאית קצרה ולהשתתף ולפקד על יחידות לוחמות ב 4 מלחמות: ששת הימים, ההתשה, יום הכיפורים ומלחמת לבנון ה 1, ובנוסף לשמש כסגן המפקד של היחידה לתורה ופיתוח של חיל השיריון.
איכות השלטון היא לא רק איכות פרוצדוראלית אלא ואולי בעיקר איכות מהותית, ובכלל זה איכות המאיישית והתאמתם למשרות, אבל זה לא ממש נוגע לתנועה.
אז מה דעתכם לעשות תפנית קטנה ולחדול מחובבנות ולהיכנס לעובי הקורה או שמא זה מוגזם לבקש כי הרי כל ענייני איכות השלטון הם בבחינת חלטורה של רוב העוסקים בזה.

דרורי יעקב, עו"ד