תוהו ותקווה – עו"ד מיכאל פרתם סיו"ר התנועה.

תוהו ותקווה – עו"ד מיכאל פרתם סיו"ר התנועה.
נוכח האירועים הדרמטיים המתחוללים סביבנו במזרח התיכון קשה להישאר אדיש אך קל לא לדעת מה להרגיש. מתוך בליל המחשבות והדאגות מתערבב קורטוב של תקווה שמא אנו עדים להתרחבות העולם הדמוקרטי.

מומחי המודיעין מצטרפים למומחי כלכלה ביכולתם לחזות את הנולד וזה לא הזמן להתיימר לדעת מה יהיה, אך נוכח מה שעיננו רואות במרקע הטלוויזיה כל ערב, ההפגנות המהומות והפלת שליטים שמשלו בכיפה המון זמן, ניתן ואף צריך להביע הערכה לקולות הדמוקרטיים העולים מתוך ההמון.

מטבע הדברים האוזן קשובה לזרמים הפונדמנטליסטיים בעולם הערבי. זה זרם חזק ומאיים. אנו שמים לב פחות לזרם הליברלי והפלורליסטי. בצדק. זו הייתה זרימה קטנה ושקטה שהורידה את ראשה ופחדה להתבטא, אך פתאום אנו עדים לכך שבמצרים ובמקומות האחרים יוצאים דמוקרטים מן הארון ונחשפים לעיני השמש. הם אנשים אמיצים שהתאחדו יחד עם גורמים שונים ומשונים כנגד משטרים אוטוקרטיים מושחתים.

הרצון לבער את השחיתות הוא אוניברסאלי. כמעט ואין פינה בתבל שבו האזרחים אינם חושבים כי השלטון צריך להיות יותר טוב. ברם, באשר לדרך להשגת איכות השלטון יש הרבה פחות קונזנסוס. השאיפות לשקיפות, חופש דעה, חופש ביטוי , כיבוד זכויות הזולת, ושוויון זרות לאזורים נרחבים בעולם במיוחד במזרח התיכון.
אופי המשטרים החדשים במצרים, טוניס ,לוב ומדינות אחרות במזרח התיכון טרם נקבע. ספק עם ההתלכדות החברתית שהביאה להפלת המשטרים תחזיק מעמד. הסיכוי של הזרם הדמוקרטי יהיו תלוי בעיקר באיכות האנשים המובילים. מנהיגות דמוקרטית אמיצה ואיכותית יכולה להכריע את הכף. שוחרי איכות השלטון אינם תמימים אך אנו צריכים להרשות לעצמנו להצדיע לדמוקרטים במצרים, בטוניס ובלוב ולקוות כי אנשים אמיצים אלה יצליחו להביא את ארצם למצב שבו ארגון כמו התנועה לאיכות השלטון הוא מובן מאליו.