בעקבות תביעת התנועה למען איכות השלטון וחברי מועצת העיר בית שאן: נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בנצרת השופטת ורד שפר מורה על הקפאת תהליכי המינוי של גזבר עיריית בית שאן לתפקיד מבקר העירייה.

בעקבות תביעת התנועה למען איכות השלטון וחברי מועצת העיר בית שאן: נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בנצרת השופטת ורד שפר מורה על הקפאת תהליכי המינוי של גזבר עיריית בית שאן לתפקיד מבקר העירייה.
* המדינה מצטרפת לעמדת התנועה לפיה יש לפסול את המכרז הפנימי בו נבחר הגזבר ולפרסם מכרז פומבי תחתיו.
**התיק מנוהל בעזרת סטודנט מהקליניקה לקידום איכות השלטון – המרכז לחינוך קליני באוניברסיטה העברית בירושלים.

רקע
התנועה לאיכות השלטון, הקליניקה לקידום איכות השלטון באוניברסיטה העברית בירושלים וחברי מועצת עיריית בית שאן, מר רפאל בן שטרית ומר שמעון נגר, עתרו לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן ונידאל חאיק, בדרישה כי בית המשפט יתערב בעניין הימנעותם של עיריית בית שאן, ראש העירייה, מר ג'קי לוי, והממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, מר יוסף ברון, ממינויו של מבקר פנימי לעירייה במשך שלוש השנים האחרונות. הימנעות זו ממינוי מבקר פנימי עומדת בניגוד גמור ובוטה לחובתם על פי חוק, לכללי מנהל תקין ובניגוד לאינטרס הציבורי ולחובת הרשות לפעול כנאמן הציבור.
בעקבות העתירה החליטה העירייה לפרסם מכרז פנימי לתפקיד מבקר העירייה. אחד המועמדים שניגשו לתפקיד היה גזבר עיריית בית שאן ב- 10 השנים האחרונות, אשר בסופו של יום נבחר על ידי ועדת המכרזים לתפקיד מבקר העירייה.
הניסיון למנות את הגזבר למבקר
העותרים סברו כי שורה של פגמים נפלו במינוי האמור ופנו לבית הדין לעבודה בנצרת בבקשה לפסול את המינוי. התנועה סברה כי מינוי הגזבר למבקר בין לילה הינו בלתי סביר באופן קצין שכן הוא יצטרך לבקר את עבודתו שלו. כך, כללי המנהל התקין והכלל האוסר ניגוד עניינים מחייבים למנוע מצב עניינים בו "בעל הדין יהפוך לדיין", ומכאן הצורך בפסילת המינוי.
בדיון שהתקיים ביום 28.2.11 בפני כב' נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, השופטת ורד שפר, גם המדינה הצטרפה לעמדת התנועה. ב"כ המדינה, עו"ד ארנון חזון, ציין כי עמדת המדינה היא כי קיים ניגוד עניינים בעניין וכי יש מקום לפסול את המכרז הפנימי ולפרסם אחד פומבי תחתיו. בעקבות הדיון, הוצא צו, בהסכמת הצדדים, לפיו יוקפאו כל תהליכי המכרז למינוי מבקר פנים, עד למתן הכרעה סופית בתיק.