התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה שר התמ"ס והיועץ המשפטי לממשלה לבדוק את הפרסומים בדבר העדר המומחיות לכאורה של חלק מחברי וועדת האיתור לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה שר התמ"ס והיועץ המשפטי לממשלה לבדוק את הפרסומים בדבר העדר המומחיות לכאורה של חלק מחברי וועדת האיתור לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים.

במכתבה לראש הממשלה, שר התמ"ס והיועץ המשפטי לממשלה מציינת התנועה כי על פי הפרסומים וככל שאלו נכונים הרי ששניים מן חברי ועדת האיתור לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, אינם עומדים בקריטריונים אשר נתקבלו בהחלטות הממשלה לעניין כשירות חברי ועדת האיתור.
כך, בהחלטת ממשלה מיום 9.12.10 נקבע בין היתר כי אחד מחברי ועדת האיתור יהיה: "איש אקדמיה בעל מומחיות בכלכלה בתחום ההגבלים העסקיים, שימונה על ידי נציב שירות המדינה בהתייעצות עם המנהל הכללי של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה." לפי הפרסומים, מי שנבחרה כחברת הועדה בתקן המומחיות שלעיל, הינה ד"ר שלומית יניסקי-רביד. על פי הפרסומים ועל פי עיון בקורות חייה של ד"ר יניסקי-רביד כפי שאלו מופיעים באתר האינטרנט של "הקריה האקדמית אונו", עולה דווקא, כי מומחיותה הינה בעיקר בתחום דיני עבודה ובתחום המגדר. על כן, סבורה התנועה כי לכאורה ד"ר יניסקי-רביד אינה "איש אקדמיה בעל מומחיות בכלכלה בתחום ההגבלים העסקיים" כפי שנדרש על פי החלטת הממשלה, ועל כן אינה יכולה למלא תקן זה בוועדה.
בנוסף בהחלטת ממשלה מיום 9.2.11 נקבע בין היתר כי אחד מחברי ועדת האיתור יהיה: "מי שכשיר לכהן כשופט מחוזי, שופט מחוזי בדימוס או חבר בית הדין להגבלים עסקים לשעבר, שהם בעלי ניסיון ומומחיות בתחום ההגבלים העסקיים, שימונה על ידי המנהל הכללי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה בהתייעצות עם נציב שירות המדינה."
לפי הפרסומים, מי שנבחר כחבר הועדה בתקן המומחיות שלעיל, הינו מר מוטי פרידמן, לשעבר יו"ר חברת החשמל. על פי הפרסומים, מר פרידמן נעדר לכאורה את הכישורים המצוינים לעיל, הן בכך שבפועל מעולם לא שימש כחבר בית הדין להגבלים העסקיים והן בכך שאינו מומחה בתחום ההגבלים העסקיים.למעשה ועל פי הפרסומים עולה, כי בועדת האיתור, אין ולו מומחה אחד בדיני הגבלים עסקיים. לאור זאת קוראת התנועה לבדוק את נכונות הטענות שלעיל בהקדם האפשרי, וככל שאלו נכונות לפעול באופן מיידי לקיום האמור בהחלטות הממשלה הרלוואנטיות, לפעול להחלפת שני חברי הועדה הנעדרים מומחיות בתחום ההגבלים העסקיים ולאייש את הועדה במומחים אשר יענו על דרישות החלטות הממשלה.ולהקפיא את עבודת הועדה עד אשר תיבדקנה טענות אלו.