התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, למשנה ליועץ ולמנכ"ל משרד התמ"ת בבקשה לקיים בחינה מעמיקה של מועמדותו של בועז הירש לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, למשנה ליועץ ולמנכ"ל משרד התמ"ת בבקשה לקיים בחינה מעמיקה של מועמדותו של בועז הירש לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים

במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה, למשנה ליועץ המשפטי לממשלה ולמנכ"ל משרד התמ"ת מציינת התנועה כי יש לקיים בחינה מעמיקה של מועמדותו של מר בועז הירש לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, זאת משום החשש כי אינו עומד בתנאי הסף למשרה זו.
לפי מידע שפורסם בימים האחרונים בתקשורת, הירש, מי שעד היום כיהן בתפקיד ראש מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, הינו כאמור אחד המועמדים לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים. תנאיי הסף למשרת הממונה על ההגבלים העסקיים נקבעו בהחלטת ממשלה מס' 4023 מיום 31.7.05 (ותוקנו לעניין תנאי ההשכלה בהחלטת ממשלה מס' 4259 מיום 25.09.2005). בין יתר תנאי הכשירות, תחת ראש הפרק של "דרישות נוספות", נקבע כי על המועמד לעמוד בתנאי של "התמחות בנושא ההגבלים העסקיים- תחרות, מונופלין וארגון תעשייתי".
לפי המידע שבידי התנועה, ובהתאם לאותם פרסומים בתקשורת, עולה כי קיים חשש כי להירש אין כל "התמחות בנושא ההגבלים העסקיים". הן בעיסוקים הקודמים שלו והן בתפקידו הנוכחי של הירש אין כדי לענות על דרישת המומחיות האמורה. למיותר לציין את ההשלכות השליליות של מינוי ממונה על ההגבלים העסקיים שאינו מומחה בתחום- השלכות החורגות ממשרדי משרד התמ"ת ומשליכות על המשק כולו. מדובר בתפקיד מרכזי ומהותי במשק הכלכלי בישראל, בייחוד בראי הדיון הציבורי הענף סביב סוגיית הריכוזיות במשק.
נוכח כל האמור, התנועה סבורה כי יש לקיים בחינה מעמיקה, מקיפה וממצה לעניין עמידתו של הירש בדרישות הסף של תפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים ובפרט בדרישת המומחיות. עוד מבקשת התנועה התייחסות למכתבה בהקדם האפשרי, שכן מדובר במינויים אשר בהם מסגרת הזמנים המשפטית הינה קצרה ביותר.