אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון בפנייה לרה"מ:"מודאגים כי טובת הציבור אינה עומדת בראש מעיינך בבואך להמליץ על שינויים המקלים באופן ניכר עם חברות הגז"

אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון בפנייה לרה"מ:"מודאגים כי טובת הציבור אינה עומדת בראש מעיינך בבואך להמליץ על שינויים המקלים באופן ניכר עם חברות הגז"
רגע לפני ההצבעה בוועדת הכספים על חוק ששינסקי, פנו מנכ"ל אדם טבע ודין ומנכ"ל התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה וקראו לו שלא להפחית את שיעור התמלוגים: "אין לשנות את לשון המלצות ועדת ששינסקי, ללא בסיס כלכלי אמיתי ונימוק המפרט את סיבת השינויים"

מנכ"ל אדם טבע ודין, עו"ד עמית ברכה ומנכ"ל התנועה לאיכות השלטון, אלי סולם, פנו היום (ד) בדחיפות לראש הממשלה וקראו לו שלא להכניס שינויים בחוק ששינסקי, אשר יפחיתו את הכנסות המדינה מתגליות הגז:

"השלכות ועדת ששינסקי הגיעו כרגע לנקודת ההכרעה ואנו חוששים שבנקודה זו מכבש הלחצים אשר הופעל לכל אורך "תקופת ששינסקי" הגיע לשיאו ועלול להשפיע על מניין השיקולים העומדים כנגד מקבלי ההחלטות. נושא הסדרת משק הגז נבחן במשך חודשים בידי ועדה מקצועית, תוך מחקר משווה מעמיק וקיום הליך שימוע ציבורי. על כן, אי תמיכה בהמלצות ושינויים פתאומיים באופן המטה אף יותר את האיזון לטובת היזמים, מעלה את החשש כי המניעים לשינויים אלו מונעים משיקולים צרים שאינם לטובת הציבור. בנוסף, הכנסת שינויים הבאים על חשבון טובת הציבור מחייבים נימוק כלכלי ענייני והסבר מפורט מדוע הוחלט להכניסם", עוד נכתב בפנייה לראש הממשלה.

"בבסיס פנייתנו עומד העיקרון היסודי של דאגה לאינטרס הציבורי הרחב המוטל על מקבלי ההחלטות ונבחרי הציבור בהיותם נאמני הציבור. אנו מודאגים כי טובת הציבור אינה עומדת בראש מעיינך בבואך להמליץ על הכנסת שינויים המקלים באופן ניכר עם חברות הגז. כל זאת מתקשר לאירועים בתקופה האחרונה הממחישים ביתר שאת כי ההון שזור בשלטון ועד כמה מועדים נבחרי ועובדי הציבור לפוטנציאל לשחיתות ולשיקולים זרים".

עו"ד ברכה ומר סולם ציינו בסוף פנייתם לרה"מ כי לאור ההשלכות הכלכליות הכבירות ולאור הצורך בשקיפות מלאה והבטחת האינטרס הציבורי מעל לכל, אין לשנות את לשון המלצות ועדת ששינסקי, ללא בסיס כלכלי אמיתי ונימוק המפרט את סיבת שינויים פתאומיים אלו.