פניית התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמשרד האוצר, בדרישה להטיל חבות אישית על מנהלי עמותות ומוסדות אשר הונו ולקחו כספים שלא כדין מהמדינה, נבחנת ע"י צוות מקצועי שהוקם לשם טיפול בתופעה

פניית התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמשרד האוצר, בדרישה להטיל חבות אישית על מנהלי עמותות ומוסדות אשר הונו ולקחו כספים שלא כדין מהמדינה, נבחנת ע"י צוות מקצועי שהוקם לשם טיפול בתופעה

בעקבות פניית התנועה לשר האוצר, היועמ"ש ופרקליט המדינה בדרישה להטיל חיוב אישי על מנהלי עמותות ומוסדות נתמכים אשר פעלו להגדלת תקצובם מהמדינה באמצעות דיווחים כוזבים, השיבו נציגי משרד המשפטים ומשרד האוצר במכתבים לתנועה כי פניית התנועה נבחנת ע"י צוות בין-משרדי אשר שוקד על בחינת הצעות בנושא החמרת הפיקוח על מוסדות אלה, המורכב מנציגי משרד החינוך, האוצר והמשפטים.
לקראת סוף שנת 2010 התפרסמו מספר כתבות אשר דיווחו על זיופים והונאה שבהם נוקטים לכאורה מוסדות תורניים המתוקצבים על ידי המדינה, כאשר הנתונים שמועברים למשרד החינוך בנוגע למספר התלמידים הלומדים במוסד גדול למעשה ממספר התלמידים אשר לומדים בו בפועל.
בעקבות הפרסומים פנתה התנועה בחודש נובמבר 2010 לשר החינוך, שר האוצר, היועמ"ש ופרקליט המדינה, בדרישה לפיה יש למצות את הדין במישור האזרחי מול ראשי ומנהלי העמותות, ובמידה שיימצא כי דיווחו דיווחים כוזבים – יש לחייב אותם באופן אישי לשלם מכיסם את הסכומים שהועברו שלא כדין ליד העמותות. כמו כן דרשה התנועה החמרת הפיקוח על מוסדות אלה.
בעקבות פניית התנועה, השיב לתנועה במכתב עו"ד חנן ארליך ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים כי בתקופה האחרונה שוקד צוות בין-משרדי על בחינת צעדים ופעולות ברוח הצעת התנועה. בראש הצוות עומד סגנו הבכיר של החשב הכללי, מר יאיר טל, וחברים בו נציגי משרד האוצר, משרד החינוך ומשרד המשפטים.
במכתב נוסף שהתקבל בעקבות פניית התנועה, השיב לתנועה עו"ד ניר דולב נציג שר האוצר, כי בכוונת המשרד להביא בפני הצוות האמור את פניית התנועה להרחבת הסנקציות הקיימות כיום, כך שתוטל חבות אישית (שאינה פלילית) על נושאי המשרה בגופים הנתמכים. עוד מציין עו"ד דולב כי הסנקציות האמורות אינן גורעות מאחריותם הפלילית של אותם נושאי משרה האחראים באופן ישיר על פעולות שיש בהן משום מרמה ודיווח כוזב בניגוד לדין.

התנועה מברכת על כוונת משרדי הממשלה לבחון את הצעתה להטיל חבות אישית על נושאי המשרה במוסדות אשר נחשדו בדיווחים כוזבים, וכן על הקשחת הפיקוח על מוסדות אלה. התנועה שבה ומציינת כי גם כספים שכבר הגיעו למוסדות כאלה כתוצאה מזיופים והונאה, עדיין לא אבדו לחלוטין לקופה הציבורית.
התנועה תמשיך לעקוב אחר פעילות הצוות הבין-משרדי אשר הוקם למטרה זו, במטרה לוודא כי הצעתה בנוגע להטלת חבות אישית על מנהלי העמותות תיושם, באופן שיאפשר לחייב את מנהלי המוסדות באופן אישי, במסגרת הליכים אזרחיים, לשלם מכיסם הפרטי את הכספים שהושגו שלא כדין, וכן ירתיע מפני זיופים נוספים מכאן ולהבא.