התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה לבדוק את הליך מינוי יורם כהן לראש השב"כ.

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה לבדוק את הליך מינוי יורם כהן לראש השב"כ.

במכתבה למבקר המדינה מציינת התנועה מיד עם פרסום שמו של המועמד המיועד החלה סערה תקשורתית סביב המינוי, וצפו ועלו טענות רבות בדבר פגמים אשר ליוו לכאורה את הליך מינויו של מר כהן.
בין טענות אלו יש לציין טענה אחת מרכזית אשר חוזרת ונשמעת מאז הודעת המינוי, והיא שלאור לחצים פוליטיים כבדים אשר הופעלו מגורמים המזוהים עם הימין ועם הציונות הדתית על ראש הממשלה, שינה הוא את דעתו בדבר המועמד הנבחר בסמוך מאוד למועד ההכרזה.
על פי הנטען וככל שיש אמת בטענה זו, הרי שהמועמד המועדף ומי ש"הוביל" במרוץ להתמנות לתפקיד, היה י', סגן נוסף של יובל דיסקין, ומי שהיה לכאורה אחראי בין היתר על האגף היהודי בשב"כ. על פי הטענה, בשל לחצים פוליטיים ולבר מקצועיים לכאורה אשר הופעלו על ראש הממשלה, שינה הוא את דעתו ברגע האחרון, והחליט למנות לתפקיד חשוב מאין כמוהו זה את מר כהן.
מובן, שאין בכל האמור להטיל כל דופי, בין אישי מקצועי או אחר, ביורם כהן. התנועה סבורה ובטוחה כי הן יורם כהן והן י' הינם אנשי מקצוע משכמם ומעלה, אשר תרמו רבות לביטחון המדינה.
יחד עם זאת התנועה סבורה כי נכון יהיה לבחון את ההליך ואת האופן בו התקבלה ההחלטה ולא הופעלו לחצים בלתי לגיטימיים אשר גרמו לשקילת שיקולים בלתי רלוואנטיים ואשר יש בהם להטיל פגם בהליך המינוי אשר התנהל.