התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה להקים ועדת איתור לתפקיד נציב שירות המדינה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה להקים ועדת איתור לתפקיד נציב שירות המדינה
עוד דרשה התנועה כי להקמת ועדת האיתור למינוי הנציב יוקצו 60 יום, זאת נוכח העובדה כי מזה כ-6 חודשים לא מכהן נציב קבוע אפילו שמועד סיום כהונת הנציב הקודם היה ידוע לפני כשנה
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו – כהן, נידאל חיאק ואורי אפלבום, בדרישה להוציא צווים על תנאי וצווי ביניים שיורו לממשלת ישראל, ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא ימנו ועדה לאיתור מועמדים לתפקיד נציב שירות המדינה, אשר תפעל בהתאם לנורמות המקובלות ביחס למינויים בשירות המדינה.
נציב שירות המדינה אחראי על המערך העצום של השירות הציבורי בישראל ולמעשיו השפעה ישירה על המדינה ואזרחיה. על כן, זהו אחד התפקידים המשפיעים והחשובים ביותר בשירות הציבורי בישראל. יחד עם זאת, אנו עומדים במצב בו כמעט 6 חודשים לא מונה נציב שירות המדינה במינוי קבע, וחיפוש המועמדים ככל שנעשה, מנוהל כולו ע"י ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו ועיקרו הליך בלתי שקוף, בלתי שוויוני, בלתי סדור ובלתי שיטתי, בניגוד לנורמות והעקרונות הנהוגים בשירות המדינה בכלל וביחס למשרות בכירות- בפרט, וכך דווקא שומר הסף של המינויים בשירות המדינה שאמור לשמש אות ומופת לאופן המינוי הראוי , ממונה בהליך הנוגד את הנורמות עליהן הוא אמון .
עוד ציינה התנועה כי היות והליך מינוי המועמד אינו מתנהל על ידי וועדת איתור מקצועית אלא ע"י מי מאנשי ראש הממשלה העתידים להיות מפוקחים על ידי הנציב אותו הם בוחרים, יש בכך משום ניגוד עניינים פוטנציאלי אשר מונע מהם להמשיך ולהתנהל באופן כזה. בנוסף, ע"פ התנועה לא ניתן להשתחרר מהתחושה כי העדרו של הנציב מאוד נוח לגורמים הממנים ועל כן אין הם ממהרים למנות נציב חדש.
התנועה סבורה כי בנסיבות הללו, הימנעות ממשלת ישראל וראש הממשלה ממינוי ועדת איתור לתפקיד נציב שירות המדינה עולה כדי חוסר סבירות קיצוני, הגורר פגיעה מתמשכת בשירות הציבורי ובאינטרס הציבורי.לאור כל זאת ולדעת התנועה, במצב הדברים נכון להיום אין מנוס מהתערבות בית המשפט באשר להליך הבחירה של נציב שירות המדינה והן בנוגע למשך הזמן בו לא ממונה נציב.