התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי לא ישונו אופן מינויה, כפיפותה ודרכי עבודתה של הוועדה למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי לא ישונו אופן מינויה, כפיפותה ודרכי עבודתה של הוועדה למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים

במכתבה לראש הממשלה, שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה דרשה התנועה כי יוותר על כנו המנגנון הנוכחי של הוועדה למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים, זאת לאחר שמפרסום בעיתון "ידיעות אחרונות" עלה שבכוונת הממשלה לשנות את אופן מינויה ועבודתה של הוועדה.
עפ"י אותו פרסום, בכוונת הממשלה לבצע שלושה שינויים עיקריים בנוגע לוועדה: סמכות הענקת ההיתרים של הוועדה תועבר לידי מזכירות הממשלה, שתידרש רק להתייעץ עם הוועדה, ולא לקבל את אישורה, הוועדה תוכפף ישירות למזכירות הממשלה, ולא למבקר המדינה, ובראש הוועדה יעמוד אדם שכשיר להיות שופט, ולא בהכרח שופט או שופט בדימוס.
התנועה מבקשת להביע את התנגדותה למהלך שכזה. המנגנון הקיים יצר וועדה עצמאית ובלתי תלויה בגורמים בהם היא דנה. אי תלות זו היא המבטיחה כי שיקול דעתה והחלטותיה של הוועדה יהיו אובייקטיביים ונטולי פניות. בנוסף, אי תלות זו מבטיחה כי יישמר אמון הציבור בפעולות הוועדה, כאשר לא עולה החשש שמא יש למי מחברי הוועדה אינטרסים ו/או מחויבות לקבל החלטה כזו או אחרת. מנגד, עפ"י המנגנון המוצע תהפוך הוועדה מגורם מאשר לגורם מייעץ בלבד. מהלך זה לכשעצמו למעשה מרוקן מתוכן את כוחה וסמכותה של הוועדה. כמו כן, הגורמים שהוועדה אמורה לעסוק בעניינם הופכים לגורמים הממנים את חבריה. מכאן, דווקא וועדה אשר אמורה לעסוק ולהכריע בשאלות של ניגודי עניינים תהיה נתונה בעצמה לניגוד עניינים מובנה.
בימים בהם אמון הציבור בנבחריו גם כך נמצא בשפל בעייתי, התנועה סבורה כי טוב לו לא יקודמו המהלכים אשר מצטיירים ככאלה בהם דואגים נבחרי הציבור לעצמם דרך שלילת עצמאותם של הגורמים המפקחים עליהם, ומבקשת שלא לשנות את פני הוועדה.