התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה: הרחב את בדיקתך לגבי נסיעות אישי הציבור גם לגבי נשיא המדינה

התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה: הרחב את בדיקתך לגבי נסיעות אישי הציבור גם לגבי נשיא המדינה

מכתבה של התנועה למבקר המדינה בעקבות הפרסומים השבוע כי נתגבשה החלטה במשרד המבקר להרחיב את הבדיקה על נסיעות ראש הממשלה ולהחילה גם על פוליטיקאים נוספים מלבד ראש הממשלה, ביניהם שרים חברי כנסת ונשיאים לשעבר.
על פי הפרסומים בתום דיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה, סוכם כי משרד המבקר יבדוק לא רק את עניין הטיסות של ראש, אלא גם יבחן את נושא מימון נסיעותיהם של שרים וסגני שרים, וזאת החל משנת 2006 ועד היום, זאת מבלי שצוין האם זה חל גם על נשיא או נשיאים לשעבר.
התנועה סבורה, כי ככל שאכן בכוונת משרד מבקר המדינה לערוך בדיקה מקיפה בנושא, וראוי שכך אכן יעשה, נכון ומתבקש יהיה כי הבדיקה תכלול את כל נושאי המשרות הבכירות הרלבנטיים לעניין זה ובכלל כך כאמור שרים, סגני שרים, נשיאים מכהנים ו/או לשעבר.
דווקא נוכח מעמדו הייחודי, הממלכתי והייצוגי של נשיא מדינה בכלל – ומר פרס – בפרט, בארץ ובעולם, ישנה חשיבות ציבורית כי גם התנהלותו של נשיא המדינה תעלה בקנה אחד עם הנורמות והעקרונות הציבוריים הנוהגים בנושא זה, על מנת שיוכל לשמש כדוגמא ומופת לכל. צורך זה מתחדד בפרט נוכח הביקורת שנשמעה בעבר, בנוגע לעניין, הנוגעת לכבוד נשיא המדינה מר שמעון פרס, אשר נידונה כידוע בין היתר בועדת האתיקה של הכנסת.