התנועה לאיכות השלטון: המהלך להקמת צוות של חברי כנסת לבחינת תנאי העסקתם של חברי כנסת. הנו מהלך לא ראוי העוקף את חוק הכנסת;

התנועה לאיכות השלטון: המהלך להקמת צוות של חברי כנסת לבחינת תנאי העסקתם של חברי כנסת. הנו מהלך לא ראוי העוקף את חוק הכנסת;
לטענת התנועה המהלך פוגע באמון הציבור בנבחריו ואינו עומד בקנה אחד עם העקרונות הבסיסיים לניגודי עניינים, שבעקבותיהם הוקמה לעניין זה ועדה חיצונית, מקצועית ובלתי תלויה – מצב אותו יש לשמר.
התנועה פנתה ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת לשקול שנית את כוונתם .

מכתבה של התנועה בעקבות הפרסום כי וועדת הכנסת מתכוונת להקים מחר, צוות מיוחד של חברי כנסת לבחינת תנאי העסקתם שלחברי הכנסת , בראשותו של ח"כ מאיר שטרית. כן צוטטו דבריו של ח"כ יריב לוין יו"ר וועדת הכנסת שעתידה לדון בהקמת הצוות המיוחד, לפיהם, הצוות יעסוק, בין היתר, בכלים שיש להעמיד לרשותם של חברי הכנסת, הקמת הצוות הינה בסמכותה של ועדת הכנסת והמלצותיה יוגשו ליו"ר הכנסת.
עוד פורסם כי, לכאורה, הקמת הצוות נעשית ב"מחטף", שעה שהכנסת נמצאת בפגרת פסח, ולאור העובדה שהמהלך נעשה ללא תיאום עם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ששוהה בימים אלו בביקור ממלכתי בחו"ל.
ככל שהפרסומים מדויקים, סבורה התנועה כי, מדובר במהלך לא ראוי; העוקף את חוק הכנסת; פוגע באמון הציבור בנבחריו; ואשר אינו עומד בקנה אחד עם העקרונות הבסיסיים לניגודי עניינים, שבעקבותיהם הוקמה לעניין זה ועדה חיצונית, מקצועית ובלתי תלויה- מצב אותו יש לשמר.
התנועה מציינת כי זהות הגורמים העוסקים בשכרם של חברי הכנסת, היה נושא שנוי במחלוקת. זאת, נוכח ניגוד העניינים הבסיסי ומראית העין הציבורית- בה חברי הכנסת דנים ומכריעים ביחס לשכר שלהם עצמם. כפועל יוצא, בשנת 2002 בוטל חוק שכר חברי הכנסת ותוקן חוק הכנסת, לפיו ועדה ציבורית היא שתגיש לועדת הכנסת את המלצותיה בדבר שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת, ובמידה וועדת הכנסת דוחה את המלצות הועדה הציבורית, יוחזרו המלצותיה לדיון מחדש בוועדה הציבורית ולמתן המלצות נוספות לועדת הכנסת. ואכן וועדה כזו הוקמה (וועדת גרנואו).
כעת, מבקשים, למעשה, חברי הכנסת, לפעול בניגוד לחוק שהם עצמם חוקקו ולהקים מנגנון עוקף וועדה אשר עתיד בדיוק להחזיר את אותה מראית עין בעייתית וביקורת ציבורית בדבר מעורבותם של חברי הכנסת בנוגע לשכר של עצמם. בנוסף לכך, אין ספק כי מהלך שכזה, מעבר לפגמים לגופו של עניין, אף משדר מסר ציבורי בעייתי, בו דווקא חברי הכנסת פועלים בניגוד לחוק שהם עצמם חוקקו, ו"אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר"? מעבר לכך שזהו המנגנון החוקי שנקבע, סבורה התנועה כי, זהו המנגנון הראוי, המקצועי והאובייקטיבי לבחינת שכרם ותנאי העסקתם של חברי הכנסת, והקמת מנגנון חלופי מעין זה המוצע, הינו בבחינת מנגנון עוקף חוק, בלתי ראוי ובלתי סביר.
לאור כל זאת מבקשת התנועה לשקול את הצורך כמו גם את הנזק הציבורי הנגרם באם תמומש ההחלטה .