התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בבקשה להשעיית השר ליברמן מתפקידו לאור ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בבקשה להשעיית השר ליברמן מתפקידו לאור ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע

במכתבו לראש הממשלה מציין מנכ"ל התנועה אלי סולם כי שר החוץ, מר אביגדור ליברמן, עלול להיות מואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד, במהלך כהונתו כחבר כנסת וכשר בממשלה.עבירות אלה הינן מהחמורות שבעבירות הקשורות בנבחר ציבור- מי אשר בוחריו שלחו למען ישרת אותם ואת כלל הציבור, יפעל לטובת האינטרס הציבורי ובהתאם לחוק. כידוע, מרגע בו יוגש כתב האישום, בהתאם להוראות החוק, על השר להתפטר מתפקידו. אולם, משעה שעסקינן בעבירות כה קשות, אשר קשורות בקשר ישיר עם היותו נבחר ציבור ויתכן ומשליכות על אופן התנהלותו ככזה – מן הראוי להשעותו עד אשר תתקבל החלטה: האם להעמידו לדין אם לאו.
השעייתו של שר החוץ עד למתן החלטה בעניינו לאחר שימוע, נחוצה כדי לסמן את גבולות המותר והאסור ואפילו האסור הוא רק בגדר חשד; בהשעיית שר החוץ כאמור יהא משום איתות נורמטיבי חשוב ונדרש באשר לחשיבות שלטון החוק וניקיון כפיהם של עובדי הציבור בכלל ונבחריו בפרט.
לאור כך מבקשת התנועה לאיכות השלטון מראש הממשלה להורות על השעיית שר החוץ, מר אביגדור ליברמן, לאלתר מתפקידו עד לקבלת החלטה בעניינו, לאחר קיום שימוע.