הישג משמעותי נרשם לאחר שעיריות תל אביב, גבעתיים וראשון לציון פרסמו את התקציב העירוני לשנת 2011 באתרי האינטרנט העירוניים

הישג משמעותי נרשם לאחר שעיריות תל אביב, גבעתיים וראשון לציון פרסמו את התקציב העירוני לשנת 2011 באתרי האינטרנט העירוניים
זאת בעקבות פנייתה של התנועה לאיכות השלטון לחמש עשרה העיריות הגדולות בארץ בבקשה לפרסם את התקציב העירוני באמצעות קובץ גמיש באתרי האינטרנט העירוניים
* התיק נוהל בעזרת סטודנט מקליניקת קו הטוהר של בית הספר למשפטים ע"ש רדזינר המרכז הבינתחומי בהרצליה

בראשית דצמבר 2010 פנתה התנועה למען איכות השלטון בשיתוף עם קליניקת קו הטוהר של בית הספר למשפטים ע"ש רדזינר המרכז הבינתחומי בהרצליה לחמש עשרה העיריות הגדולות בארץ, בבקשה לפרסם את התקציב העירוני לשנת 2011 באמצעות קובץ גמיש באתרי האינטרנט העירוניים. העיריות הרלוונטיות הן אשדוד, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר-סבא, נתניה, פתח-תקווה, ראשון-לציון, רחובות, רמת-גן, רעננה, תל אביב-יפו, וכן באר-שבע. השימוש בפורמט זה מאפשר לבצע השוואות וחתכים של הנתונים השונים. כתוצאה מכך השקיפות גוברת, פערי המידע בין האזרח לרשות מצטמצמים והאפשרות לבקר את פעולת הרשות נגישה יותר. לכן, הפרסום בקובץ גמיש כולל יתרונות רבים אשר מסייעים לקיום דמוקרטיה תקינה וטוהר השלטון.
הפנייה נעשתה בהמשך לעתירה שהוגשה ע"י התנועה לחופש המידע בשנה שעברה לחייב את עיריית ת"א לפרסם את תקציבה בפורמט גמיש. לאחר כארבעה חודשים נרשם הישג משמעותי כאשר עיריית תל אביב- יפו, עיריית גבעתיים ועיריית ראשון-לציון פרסמו את התקציב באתר העירוני באמצעות קובץ גמיש. התנועה ממשיכה במאמציה להגדיל את מספר העיריות אשר שעושות כן, ולכן היא ממשיכה לעקוב אחרי העיריות הרלוונטיות ושוקלת את צעדיה העתידיים בנושא, ובכללן פנייה לערכאות משפטיות.