התנועה לאיכות השלטון פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת בבקשה להקפיא את הליכי המכרז לקבלת עובדים ל-8 משרות שונות במועצה האזורית בוסתן אל מרג'

התנועה לאיכות השלטון פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת בבקשה להקפיא את הליכי המכרז לקבלת עובדים ל-8 משרות שונות במועצה האזורית בוסתן אל מרג'

התנועה לאיכות השלטון פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן ונידאל חאיק בבקשה למתן סעדים, המורים למועצה אזורית בוסתן אל-מרג' להקפיא באופן מיידי את הליכי המכרז לקבלת עובדים ל-8 משרות שונות במועצה, להימנע מלמנות ועדת מכרזים שתדון בהצעות המועמדים, ולהימנע מאיוש המשרות במכרז עד להחלטה אחרת של בית הדין. ביום 15.4.11 פרסמה המועצה האזורית בוסתן אל-מרג' מודעה על מכרז לקבל עובדים ל-8 משרות שונות במועצה בעיתון "א-סינארה". במודעה צוין כי המועד האחרון להגשת המועמדות הינו 8.5.11. המועצה לא ציינה במודעה את דרישות התפקיד למשרות המוצעות, בניגוד לקבוע בפירוש ובאופן חד-משמעי בסעיף 41 לצו המועצות המקומיות (נוהל קבלת עובדים לעבודה), תשל"ז- 1977. התנועה פנתה למועצה וביקשה התייחסותה לפגם האמור שנפל בפרסום המכרז. עוד ביקשה התנועה לפרסם מכרז מתוקן באופן המפרט את דרישות כל תפקיד כפי שנדרש בהוראות הדין, ולהקפיא כל צעד במסגרת המכרז הנ"ל עד לפרסום המכרז המתוקן. מאחר שהתנועה טרם קיבלה התייחסות מצד המועצה, ולאחר פניות נוספות מצדה, סברה התנועה כי לא נותרה לה ברירה אלא לפנות לבית הדין לקבל הסעד המבוקש.
התנועה מציינת כי מעבר להפרת הוראות הדין, פרסום המכרז הנ"ל פוגע פגיעה קשה בעקרונות המכרזים, בראשם עיקרון השוויון. היעדר פרסום של דרישות המשרה העיקריות פוגע בזכותם של מועמדים לתחרות הוגנת עם "מתחרים" אחרים שמאיישים את המשרות המוצעות ו"מתחרים" מקורבים למועצה המקומית, שיש להם גישה נוחה יותר לדרישות הנ"ל. ישנה פגיעה גם ביסוד התחרותיות, כאשר פרסום המכרז הנ"ל יש בו אף מן הניסיון לסכל הגשת מועמדויות לאותן משרות. לדעת התנועה, שיעור הנזק שייגרם לאינטרס הציבורי אם לא יבוטל המכרז, עולה אלפי מונים על שיעור הנזק שייגרם, אם בכלל, למועצה המקומית בוסתן אל-מרג' אם יבוטל המכרז, המחויבת כרשות ציבורית להוות מופת למילוי דרישות הדין.