התנועה לאיכות השלטון מבקשת לבחון שנית את הכוונה למנות את משה דיין למשרת נציב שירות המדינה

התנועה לאיכות השלטון מבקשת לבחון שנית את הכוונה למנות את משה דיין למשרת נציב שירות המדינה

התנועה פנתה לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לראש הוועדה המיוחדת למתן חוות דעת על המועמד לתפקיד נציב שירות המדינה, השופט בדימוס דן ארבל, לחברות הוועדה, רו"ח איריס שטרק ונגה קינן וליועצת המשפטית שלומית ברנע-פרגו בנוגע לאישור מינויו של מר משה דיין למשרת נציב שירות המדינה.
נושא מינויו של נציב שירות המדינה הבא ותקינות הליך זה נמצאים בראש מעיני התנועה מזה זמן רב. נציב שירות המדינה הוא האחראי על מערך כיח האדם הגדול במדינה, נציבות שירות המדינה. לאדם העומד בראש הנציבות יש השפעה ישירה וממשית על חייו של כל תושב במדינה בשנים הבאות, בעיקר נוכח הרפורמות המהותיות אשר מנסות לרקום עור וגידים בתקופה זו בשירות הציבורי.
אין כל ספק כי על הנציב הבא להיות בעל ניסיון עשיר בניהול גופים גדולים, להכיר ולהתמצא במנגנונים הבירוקראטיים הסבוכים הקיימים בממשלה, לדעת לתזמן, לתאם ולהנהיג את מכלול השחקנים הרלוואנטיים האמונים על יישום מדיניות ותכניות ממשלה שונות – משימות אשר הולכות ונהיות מורכבות עם השנים ועם דעיכתה של תפקידה ה"קלאסי" של המדינה.
לאור זאת, התנועה שבה ומפצירה כי תיבחן שוב מועמדותו של מר משה דיין לתפקיד. התנועה מבקשת כי הוועדה תבחן האם למר דיין יש את הידע הניסיון והכלים הרלוונטיים לשמש בתפקיד הנציב, אשר למיטב ידיעת התנועה לא מילא מעולם תפקיד ציבורי בו היה אחראי על מערכות בסדר גודל דומה ו/או ניהל כוח אדם רב. נבקש להדגיש, כי אין בכך כדי להטיל כל דופי אישי או מקצועי במר דיין.
בנוסף, התנועה מבקשת לבדוק מהו המניע לקידומו של מר דיין, בייחוד לאור הפרסומים אשר הופיעו בכלי התקשורת בהם נטען כי למר דיין קשר משפחתי עם אחד מתורמיו הגדולים של ראש הממשלה, מר נתניהו, וכי לכאורה עלולה להיות זיקה בין קשר משפחתי זה למועמדותו.

התנועה קוראת לבדוק באופן יסודי, מעמיק ומקיף את התאמתו, כשירותו והליך מינויו ומועמדותו של מר דיין לתפקיד הנציב בכדי להבטיח כי הנציב הבא של מדינת ישראל יהיה האדם הראוי והמתאים ביותר לתפקיד אשר יוכל לנהל את הנציבות באופן המיטבי בשנים הבאות.