קריאה פומבית להעניק זכויות של יורד חוזר לציפי לבני -ד"ר מאיר גלבוע

קריאה פומבית להעניק זכויות של יורד חוזר לציפי לבני -ד"ר מאיר גלבוע
האם ציפי לבני נחתה זה עתה מנסיעה ארוכה לחלל או למקום רחוק אחר? אולי פשוט קרה לה נס, כפי שקרה לאתונו של בלעם, שההוא שבשמיים פתח את פיה? אולי ביקרה סוף סוף אצל רופא אף, אוזן, גרון, שריפא את הפגיעה הקשה ממנה סבלה בחוש הריח שלה בשנים האחרונות? אחרת לא ניתן להבין את קריאתה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד אהוד ברק.

לבלוג "הרמת מסך"
.
http://tinyurl.com/64m6hsj

הקריאה של ציפי לבני ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד אהוד ברק בעקבות ממצאי מבקר המדינה בעניינו מעלה שאלות ותהיות רבות. העיקרית היא – היכן היא הייתה בעת שנוהלו חקירות בגין חשדות כבדים למעשי שחיתות חמורים נגד אריק שרון ונגד אהוד אולמרט?
אני לא אוהד של אהוד ברק. איני חושב שהוא טלית שכולה תכלת. אף איני יכול להצביע על הישגים רציניים שלו כראש ממשלה וכשר הביטחון. לכן, עניינה של רשימה זו אינה להגן עליו, ובכלל ברק הוא לא הנושא של הרשימה, אלא התתרנות (אובדן חוש הריח) של ציפי לבני.
לציפי לבני אין אמון מלא במבקר המדינה. אחרת לא ניתן להבין את קריאתה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד ברק, על אף שמבקר המדינה קבע שאין חשש לעבירה פלילית. מבקר המדינה אף קבע, לפחות בעניין העברת החברות של ברק לבנותיו, שהוא אף לא עבר על הכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים, אלא שלא פעל ברוח הכללים. מילא, גם לי יש ביקורת קשה על מבקר המדינה וגם אני חושב שבחלק מדבריו ומקביעותיו יש להטיל ספק. אך גם בנושא מבקר המדינה לא אעסוק כאן.
אך, השאלה אינה אם ציפי לבני לא מקבלת את קביעותיו המשפטיות של מבקר המדינה וגם לא אם לציפי לבני מידע אחר, שלא היה בפני המבקר, לפיו היא דורשת פתיחה בחקירה פלילית. השאלה שאותה יש לשאול היא מדוע היא פתחה את פיה עתה ומה עשתה ברוב שנותיה בעשור האחרון, בעת שכיהנה כשרה בכירה בממשלות ישראל, בממשלה של אריק שרון ובממשלתו של אהוד אולמרט. אני לא זוכר (ואם למישהו יש אסמכתא המפריכה את הטיעון שלי – אשמח לקבלה) שציפי לבני התבטאה אי פעם בעניין מעשי השחיתות שיוחסו לאריק שרון. גם ביחס לשחיתויות שמיוחסות לאולמרט, התבטאויותיה היו מינוריות למדי, ועד כמה שזכור לי לא כוונו ישירות לאולמרט. לכל היותר היא אמרה משהו עקיף כגון: אדם צריך לשלם בכסאו אם ביצע עבירה. היא לא קראה לשרון ולא לאולמרט להתפטר מראשות הממשלה בעת החקירה, המשיכה לשרת אותם בנאמנות כשרה בכירה בממשלותיהם תוך שהיא סותמת את אפה מריח השחיתות שעלה ממעשיהם. גם בעניין אולמרט היא בעיקר המשיכה את הקו שהתחיל בו אהוד ברק.
יושרה של בני אדם בכלל ושל מנהיגים בפרט אינה נמדדת רק במעשיהם הם, אלא גם בהתייחסות שלהם למעשים של אחרים. בחוסר ההתייחסות של לבני לשחיתויות שיוחסו לשני ראשי הממשלה בה כיהנה, שהיו גם מנהיגי המפלגה שלה, היא נתנה לגיטימציה גם למעשיהם וגם להמשך אחיזתם בקרנות המזבח של כסא ראש הממשלה.
אולם, כמו אותו אדם שהיה כצמח במשך שנים רבות והתעורר פתאום לשמחת קרוביו, גם ציפי לבני התעוררה לשמחתנו הרבה, כאשר הביקורת מכוונת נגד מישהו שלא ממפלגתה. מישהו שביטא, לפחות כלפי חוץ, בוז כלפיה (זוכרים – "ציפורה", "מי יענה לצלצול הטלפון האדום בעת חירום" ועוד), מישהו שכנראה שלל ממנה את האפשרות להקים ממשלה, כי לא רצה להצטרף לממשלה בראשותה, ראוי לחקירה פלילית, גם אם לא היה במעשיו, לפחות לפי קביעת מבקר המדינה, חשד לעבירה פלילית, גם אם דופי היה גם היה.
התבטאותה של ציפי לבני מטילה דופי בעיקר בה עצמה.