בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל את תביעתה של התנועה לאיכות השלטון לביטול מינויו של גזבר עיריית בית שאן למבקר העירייה

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל את תביעתה של התנועה לאיכות השלטון לביטול מינויו של גזבר עיריית בית שאן למבקר העירייה
עוד חייב בית הדין את העירייה לשלם לעותרים הוצאות משפט בסך של 5000 שקלים
התנועה לאיכות השלטון ושניים מחברי מועצת עיריית בית שאן, מר רפאל בן שטרית ומר שמעון נגר, עתרו לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן ונידאל חאיק, בדרישה כי בית המשפט יתערב בעניין הימנעותה של עיריית בית שאן ממינויו של מבקר פנימי לעירייה במשך שלוש השנים האחרונות. הימנעות זו ממינוי מבקר פנימי עומדת בניגוד גמור ובוטה לחובתם על פי חוק, לכללי מנהל תקין ובניגוד לאינטרס הציבורי ולחובת הרשות לפעול כנאמן הציבור. התנועה עתרו לחיוב העירייה לפעול באופן מיידי למינוי מבקר פנים כחוק.
לאחר מספר ימים (13.2.11) התכנסה הועדה למינוי עובדים בכירים, לאחר שפורסם מכרז פנימי לתפקיד מבקר העירייה, והמועמד היחיד שעמד בפניה היה מר עטאללה סבג, מי שמכהן כבר קרוב ל-10 שנים כגזבר העירייה. הועדה החליטה כי הגזבר כשיר להתמנות כמבקר פנים. בעקבות כך הגישה התנועה תביעה לבית המשפט המחוזי, בדרישה למנוע את המשך הליך מינויו של הגזבר לתפקיד מבקר פנים בעירייה. לטענת התנועה, במינוי גזבר כמבקר פנים יש כדי להוות ניגוד עניינים בוטה וחריף שלא ניתן לגשר עליו, והדבר יסכל את פעילותו התקינה כמבקר. בית המשפט המחוזי טען כי הסמכות העניינית לדון במינוי הגזבר מוקנית לבית הדין לעבודה, והדיון הועבר אליו.
בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, בראשותם של הנשיאה, השופטת ורד שפר, ונציגי הציבור, מר מחמוד מלחם ומר ישראל פרידמן – פסק ב18.5.11 שההחלטה בדבר מינויו של הגזבר למבקר עיריית בית שאן, במצב הכלכלי הקשה בו שרויה העירייה ולאחר תקופה בת שלוש שנים בה לא בוקרו פעולות העירייה – לוקה בחוסר סבירות שכזה – שדינה להתבטל, וכי מינויו של הגזבר כמבקר, יש בו כדי לפגוע באמון הציבור במידה כזו – שאין לו מקום. בית הדין הורה לעירייה לפרסם מכרז פומבי לתפקיד זה, וכן הורה לחייב את העירייה לשלם לעותרים הוצאות משפט בסך 5000 ₪.