התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר ולממונה על השכר באוצר: הימנעו מלאשר לרבני הערים את הגדלת המשכורת.

התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר ולממונה על השכר באוצר: הימנעו מלאשר לרבני הערים את הגדלת המשכורת.
זאת קל וחומר, כאשר נשמעים שוב ושוב טענות משרד האוצר על הצורך לחסוך ולקצץ בתקציבים הציבוריים.
מכתבה של התנועה לשר האוצר ולממונה על השכר באוצר בעקבות הפרסומים על כך כי שכרם של רבני הערים החדשים יוכפל ומעלה, זאת בעקבות הסכם בין השר לשירותי דת, מר יעקב מרגי, הממונה על השכר באוצר, אילן לוין .
כך ועל פי הפרסומים, שכרם של רבני הערים לאחר ההעלאה יעמוד על שיעור ממוצע שבין 16 ל 29(!) אלף ₪ לחודש, והעלות התקציבית של ההעלאה תהיה 3 מיליון שקלים לערך.
כידוע, המדינה מצויה כעת בעיצומה של שביתת הרופאים, שביתה קשה וממושכת אשר פוגעת באופן קשה ובלתי הפיך בציבור הרחב. כמו כן, בשנה האחרונה סבל המשק כולו מגל שביתות אדיר וחריג, אשר כלל בחובו גם את שביתת העובדים הסוציאליים וגם את שביתת הפרקליטים. בכל השביתות הללו עמד משרד האוצר באופן איתן על עמדתו ולא נשבר אל מול הלחץ הציבורי הגדול והנזקים העצומים אשר נגרמו מן השביתות. יצוין, כי בימים אלו ממש ממשיך משרד האוצר לשמור על הקופה הציבורית, ומתנגד למרבית דרישות הרופאים במסגרת המו"מ המתנהל מולם. זאת על אף שאין כמעט חולק, כי הרופאים מהווים את אחת החוליות החשובות ביותר בשירות הציבורי, המורכבת מהאוכלוסייה האיכותית והמשכילה במדינה, ואשר עובדים במסירות ושעות אין ספור לטובת הציבור.לאור כל זאת בשל כל האמור ובייחוד נוכח העמדות התקיפות של משרד האוצר במו"מ אל מול הרופאים, ומבלי להביע עמדה לגופן של דרישות אלה מחד ושל התנהלות האוצר מאידך, התנועה תמהה כיצד הסכימו שר האוצר והממונה על האוצר להעלאת שכר הרבנים כפי שהדבר מופיע בפרסומים, ואישרו לרבני העיר לזכות במשכורות כה גבוהות מן הקופה הציבורית –משכורות אשר לכאורה אינן תואמות את אותו מדרג ציבורי בו הם מכהנים.
עוד מציינת התנועה כי על אף שעל פי הפרסומים מדובר כאמור בתוספת משוערת של 3 מיליון ₪ בשנה, תוספת "מזערית" בהשוואה לסכומים הנידונים כעת במו"מ השונים המוזכרים לעיל, הרי שלו ולשם מראית העין הציבורית – היה על שר האוצר והממונה על השכר להימנע מלאשר לרבני הערים את הגדלת המשכורת. זאת קל וחומר, כאשר נשמעים שוב ושוב טענות משרד האוצר על הצורך לחסוך ולקצץ בתקציבים הציבוריים.