התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתיחה בחקירה פלילית כנגד האחים עופר

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתיחה בחקירה פלילית כנגד האחים עופר
הפניה בעקבות הפרסומים כי חברת הספנות של האחים עופר – הנמצאת בבעלות של סמי עופר, וחברת הספנות הסינגפורית שבבעלותה "טאנקר פסיפיק" ביצעו עסקה עקיפה עם אירן.
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה מציינת התנועה כי מפרסומים שונים בכלי התקשורת ביממה האחרונה עולה כי הממשל האמריקאי הודיע כי חברת הספנות של האחים עופר – הנמצאת בבעלות של סמי עופר, וחברת הספנות הסינגפורית שבבעלותה "טאנקר פסיפיק" ביצעו עסקה עקיפה עם אירן.
על פי ההודעה האמריקאית, החברה של סמי עופר מכרה מיכלית להובלת נפט ותזקיקיו בשווי 8.65 מיליון לחברת הספנות האריאנית באמצעות גורם שלישי – חברת הספנות "אסושיאייטד שיפרוקינג", ובכך תרמה בעקיפין לתוכנית הגרעין שלה.
עוד צוין בהודעה כי "חברת האחים עופר לא ביצעה בדיקה נאותה ולא נעזרה במידע פומבי וזמין שיכול היה להצביע על כך שהיא חותמת על חוזה עם חברת הספנות האיראנית". כפועל יוצא, הוכנסה חברת האחים עופר "לרשימה השחורה" של חברות בינלאומיות עליהן יוטלו סנקציות חמורות בגין סיוע לתעשיית הדלק של אירן.
ככל שיש אמת בפרסומים, מדובר בפרשה חמורה ומטרידה ביותר במסגרתה עוקפים לכאורה אנשי עסקים מהחזקים והבולטים במשק הישראלי, את הסנקציות המוטלות על אירן, ומסייעים באמצעות חברה בבעלותם, לתעשיית הגרעין של מדינה אויבת, המצהירה בגלוי על רצונה לפעול להשמדת מדינת ישראל.
מעבר לפגיעה, לכאורה, הטמונה במעשה שכזה בביטחון מדינת ישראל, יש בכך כדי לפגוע גם ביחסי החוץ של מדינת ישראל עם ידידתה החשובה ביותר ומובילת הסנקציות כנגד אירן – ארצות הברית. לעניין זה צוטט בכתבה כי "גורמים אמריקאים העבירו מסרים חריפים לישראל כי מדובר בלא פחות מסכין בגב ובפגיעה ביחסים בין שתי המדינות, בייחוד אחרי שישראל כל כך התעקשה להחריף את הסנקציות נגד איראן – וחבל שהיא עצמה אינה מסוגלת לפקח". פגיעה אשר מקבלת משנה תוקף דווקא לאור היחסים הרגישים בין שתי המדינות בתקופה האחרונה.
לאור כל זאת ובשל חומרת הפרשה והשלכותיה, סבורה התנועה כי יש לפתוח בחקירה פלילית כנגד האחים עופר ולבחון האם יש במעשיהם משום עבירה פלילית בפרט ביחס לעבירות הנמנות בפרק ז': בטחון המדינה, יחסי חוץ וסודות רשמיים.